فرهنگی

شهدا ، ضامنین امنیت!

آرش حسینی

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 نفر از نیروهای فراجا به شهادت رسیده‌اند.برخی از این نیروها در درگیری با ضدانقلاب، برخی در تقابل با اشرار و قاچاقچیان و برخی دیگر در رویارویی با قاتلان و مُخلان امنیت مردم، به فیض شهادت نائل شدند.

به عبارت دیگر، در میان نیروهای امنیتی و نظامی، نیروی انتظامی در صدر نیروهایی است که تقریباً در نیم سال اخیر، بیش‌ترین شهید را تقدیم اسلام عزیز و میهن بزرگمان کرده است.

در سخت بودن کار فراجا همگان کوچک‌ترین تردیدی ندارند. می‌دانند که نیروی انتظامی در خط مقدم برخورد با اشرار و عمله میدانی دشمن است و رسالت پاسداری از امنیت عمومی و اخلاقی و نیز حفاظت از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها را برعهده دارد. گاه نیز فراجا نقش مکمل عملیات نهادهای اطلاعاتی و نظامی را ایفا می‌کند. همین گستردگی مرز وظایف و تنوع ماموریت‌های فراجا به خوبی و به تنهایی سنگین بودن مسئولیت و کار نیروهای فراجا را ترسیم و تصریح می‌سازد. اما؛ پراکندگی جمعیت و تنوع آب و هوایی و طولانی بودن مرز در کشورمان و نیز مسلح بودن اشرار و قاچاقچیان و قاتلین جنبه‌ای دیگر از سنگینی وظایف محوله به پلیس است.

با این حال و با وجود مشکلات عدیده معیشتی، فراجا همچنان مظلوم است و چنان که دیده و تصور می‌شود و انتظار می‌رود، فراجا همچنان مقتدر و با صلابت جلوه دارد.

باید گفت متاسفانه به دلیل خلاء قانونی در زمینه قانون به‌کارگیری اسلحه، کثرت عملیات، تجهیز اشرار به انواع سلاح توسط دستگاه‌های جاسوسی دشمن، گاه دست پلیس در برابر متخلفان و مُخلان امنیت بسته است. این امر موجب جفا به پلیس و افزایش تعداد شهدا و مجروحان و جانبازان پلیس شده است. این در حالی است که قانون باید حامی اصلی پلیس باشد و سازمان‌ها و نهادها به یاری پلیس بشتابند تا اقتدار آن که ثمره خون ده‌ها شهید است، نابود نشود.همچنین بر مردم است که همچنان از حرمت پلیس و مدافعان امنیت پاسداری کنند و پلیس را چون همیشه از خود و برای خود بخواهند و در لباس داوطلب همیار پلیس واقع شوند.

قوه قضائیه نیز باید قاطعانه با ستیزه‌جویان و تهییج‌کنندگان ستیزه‌جویان علیه فراجا برخورد کند و کوچک‌ترین تخفیف و اغماضی نسبت به مقابله‌کنندگان با پلیس فراجا روا مدارد چرا که نام فراجا مترادف عزت و اقتدار و امنیت است و کرامت انسانی و حق طبیعی این سبزپوشان سرافراز نیز چنین ایجاب می‌کند.

ما از عزیزانی چون رامین جوکار، سعید پویان، امیر حسین‌زاده احمدی، محمداحسان شفیعی و… که اخیراً به شهادت رسیدند و نیز دیگر شهدای فراجا که با فداکاری و نثار خون پاکشان نهال امنیت را در سرزمین‌مان پاس داشتند، یاد می‌کنیم و برای داشتن ایرانی همواره امن با آنان هم‌پیمان می‌شویم.

منبع: روزنامه تفاهم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97419
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن