یادداشت

شفاف بگویید نمی خواهید.!؟!؟!؟!

فصل پاییز هم گذشت و بیش از ۴ ماه از استقرار دولت آیت الله رئیسی می گذرد اما روند تغییرات به ویژه در سطح استان نه تنها قابل انتظار نیست و کند است بلکه به نوعی باعث اعتراض نیروهای انقلابی استان شده و در این خصوص کافی است به برخی از یادداشت ها و بیانیه ها و مصاحبه ها مراجعه شود تا عمق نگرانی ها آشکار شود. صرف نظر از بعضی موانع ، محدودیت ها و ملاحظات و مصلحت ها که در انتصاب مدیران دستگاه ها وجود دارد و در یادداشت های قبلی ام به آن اشاره کردم ، لازم می دانم به چند نکنه اشاره کنم :
بعضی از مدیران مشکل آفرین استان که ادامه فعالیت آنان حتی برای یک روز نیز خسارت آفرین است به دنبال خرید زمان هستند و این خرید زمان هم توسط یک شبکه برنامه ریز و لابی گر حرفه ای انجام می شود. برای این که متهم به ذهن گرایی نشوم ، به چند نمونه اشاره می کنم :
۱- بازی های آسیایی در پیش است و برای حضور در مسابقات برنامه ریزی شده و صلاح نیست که مدیرکل ورزش و جوانان تغییر یابد‌.
۲- ایام عید نزدیک است و ستادهای نوروزی سفر باید تشکیل و بر جریان سفرهای نوروزی نظارت کند . هتل ها، متل ها، مسافرخانه ها و خانه های روستایی باید آماده شوند و در این شرایط صلاح نیست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر کند .
۳- ایام عید نزدیک است و کنترل بازار میوه و روغن، شکر، برنج، چای و … لازم است و تغییر رئیس سازمان صمت که در دولت قبل باخواهش ومنت دو ماه فرصت خواسته بود تا بازنشسته شود هم چنان با مدرک فرهنگی در مصدر تخصصی ترین دستگاه اجرایی استان حضور دارد و در این شرایط که مسافران نوروزی به گیلان می ایند صلاح نیست ، جا به جا شود.
۴- در فصل زمستان پرندگان مهاجر به تالاب های گیلان هجوم می آورند برای حفظ امنیت پرندگان بی پناه از دست شکارچیان بی انصاف، برنامه ریزی شده است و گناهست که مدیرکل محیط زیست تغییر کند!.
۵- چنین ادعاهای عجیبی برای حفظ برخی دیگر از مدیران استانداری ، فرمانداران ، مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها و … هم مطرح می شود و پشت این ادعاها فقط منفعت سیاسی و اقتصادی وجود دارد و خیر دولت و مردم در آن نیست.
۶- اما این ادعاها بسیار شبیه این حکایت جناب عبید زاکانی است چون نمی خواهند تغییری بشود بهانه می آورند:
«یکی اسبی به عاریت خواست،
گفت: دارم اما سیاه هست !
گفت: مگر اسب سیاه را سواری نشاید شد؟!
گفت: چون نخواهم داد همین قدر بهانه بس است…!
۷- با اطلاع می گویم شبکه توجیه سازی حفظ مدیران رانتی ، ناکارآمد و وابسته وپرحاشیه را تعدادی از شخصیت های سیاسی، لابی های ناسالم و پول پاش ، تعدادی از نمایندگان مجلس که از اهرم سوال و استیضاح استفاده می کنند و …‌ تشکیل می دهند. در آینده نزدیک به صورت روشن به برخی از مناسبات ناسالم اشاره خواهم کرد.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80234
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن