انرژی

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به استقبال تامین سوخت پایدار زمستان می رود

سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آمادگی این شرکت برای تضمین و تامین سوخت پایدار زمستان به خصوص در مناطق شمال شرق کشور خبر داد.

سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آمادگی این شرکت برای تضمین و تامین سوخت پایدار زمستان به خصوص در مناطق شمال شرق کشور خبر داد که برای دستیابی به این امر خطیر رکورد شکنی ذخیره سازی گاز طبیعی و انجام تعمیرات اساسی در شرکتهای تابعه صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، مهندس عباس خزاعی با تشریح فعالیت های صورت گرفته در مدیریت متبوع خویش اظهار داشت : به منظور تامین ، تولید پایدار و حداکثری سوخت زمستانی برنامه تعمیرات اساسی در سه شرکت تابعه بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق  ، غرب و منطقه عملیاتی سراجه قم در موعد برنامه ریزی شده  و مطابق با برنامه های تکلیفی به اتمام رسید که در این مجال از زحمات همکاران ستادی و عملیاتی تقدیر و تشکر به عمل می آورم.
وی افزود : مدت زمان انجام تعمیرات اساسی صورت گرفته در سه شرکت بهره برداری تابعه و منطقه عملیاتی سراجه قم 367 هزار نفر ساعت بوده است که مدت زمان تعمیرات اساسی اجرایی شده در امسال در قیاس با پنج سال اخیر  نوعی رکورد به شمار می رود و این افزایش 50 درصدی حجم تعمیرات اساسی امسال ماحصل تلاش همکاران در راستای تامین پایدار و ایمن سوخت زمستانی است .
سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با تعمیرات اساسی در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خاطرنشان کرد : تعمیرات اساسی در این شرکت سهم 245 هزار نفر ساعتی را به خود اختصاص داده است که از مهمترین تعمیرات می توان به تعمیر خط لوله 48 اینچ انتقال گاز کنگان به پالایشگاه گاز فجر جم ،تعمیرات اساسی لخته گیر دالان و آغار ، تعمیر و تعویض پوشش خط لوله 24 اینچ تسهیلات مرکزی آغار به پالایشگاه گاز فراشبند ، تعمیر لخته گیر مرکز تفکیک خیرگو، تعمیر خط لوله 16 اینچ مرکز وراوی و تعمیر خط لوله 30 اینچ مراکز  اول و دوم و 24 اینچ مرکز سوم تابناک اشاره کرد .
مهندس خزاعی از انجام 84 هزار نفر ساعت تعمیرات در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق خبر داد و افزود : در این شرکت تعمیرات اساسی مرکز جمع آوری فاز یک و همچنین تعمیرات اساسی مرکز جمع آوری مرکزی و مرکز جمع اوری شمال شرقی و تعمیر خطوط  مراکز یاد شده و خط مشترک چاههای تولیدی شوریجه و تعمیرات اساسی مرکز اندازه گیری خانگیران صورت گرفت.
سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
مهندس خزاعی درباره فعالیت های تعمیراتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب  تصریح کرد : در این شرکت 38 هزار نفر ساعت که بخش عمده مدت زمان تعمیراتی مذکور به تعمیرات اساسی  واحدهای TCF  و ISF  تنگ بیجار در راستای تحقق تولید حداکثری اختصاص یافته است .
بر اساس این گزارش مهندس خزاعی از انجام  برنامه ریزی های لازم جهت  توپک رانی خط لوله 48 اینچ انتقال گاز منطقه کنگان به پالایشگاه فجر جم به صورت عملیاتی و بدون توقف تولید خبر داد و گفت : توپک رانی این خط بدون توقف تولید ، طی روزهای آینده آغاز  می شود و برای اجرای این عملیات ، تمامی برنامه ریزی های لازم انجام ایمن کار در نظر گرفته شده است.
مهندس خزاعی درباره میزان تولید و برنامه تولید تکلیفی گاز در این شرکت اظهار داشت : میزان درصد تحقق برنامه تکلیفی تولید گاز در این شرکت طی شهریور و مهرماه  به ترتیب 103 و 113 درصد بوده است. همچنین برنامه تولید حداکثری گاز  در زمان اوج مصرف در فصل زمستان مطابق با برنامه ابلاغی کمیته سوخت ،  به میزان  حدود 240  میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.
مهندس خزاعی ، ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن سراجه قم و شوریجه D به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های استراتژیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برشمرد و از رکورد شکنی ذخیره سازی گاز در این دو مخزن  خبر داد و تصریح کرد : بر توجه به اینکه ذخیره سازی گاز طبیعی و بازتولید گاز در فصول سرد سال از این مخازن یکی از اولویت های اصلی وزارت نفت به شمار می رود و همچنین  شرایط و ظرفیت مناسب مخزن شوریجه D  و موقیعت ویژه میدان سراجه قم ،با مجموعه اقدامات صورت گرفته از ابتدای دوره تزریق گاز در سال جاری تاکنون در مجموع حدود سه میلیارد متر مکعب گاز  در مخازن ذخیره سازی شوریجه D  و سراجه قم تزریق شده است که یک رکورد بی سابقه طی یک دهه فعالیت تزریق در این دو مخزن به شمار می رود.
این گزارش می افزاید ، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از شرکت‌های اصلی تولیدی شرکت ملی نفت ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز مناطق خشکی کشور است.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99340
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن