گزارش

شرایط و نکات کلیدی در زمان چیدمان عناصر سایت

در روزهایی که دنیا به سمت استفاده مداوم از فضای مجازی پیش می‎رود، خریدها نیز حالت قدیمی خود را از دست داده و در بیشتر مواقع به صورت مجازی انجام خواهند شد. فروشگاه‌های مختلف با طراحی سایت به سمت مجازی شدن پیش خواهند رفت و کسب و کار خود را در این فضای گسترده راه اندازی می‌نمایند.

طراحی سایت در مشهد دارای اصول مختلفی است که با رعایت این اصول می‌توانید کاربر را به سمت سایت خود جذب کرده و نهایتا فروش انجام دهید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر طراح سایت باید رعایت نماید این است که چگونه صفحه اصلی سایت را بچیند؟

در واقع باید بدانید کدام جزء باید در چه قسمتی قرار بگیرد و اصلا چه بخش‌هایی باید به صورت حتمی در صفحه اصلی وجود داشته باشند. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با نحوه چیدمان عناصر صفحه اصلی سایت آشنا نماییم تا دیگر مشکلی با این موضوع نداشته باشید. با ما همراه باشید.

لوگو

اولین چیزی که شاید مخاطب به آن نگاه کند، لوگو سایت است. لوگو تصویر کوچکی است که برند مورد نظر را معرفی خواهد کرد. معمولا در سایت‌های فارسی زبان در سمت راست قرار می‌گیرد و در سایت‌های انگلیسی زبان در قسمت چپ سایت نمایش داده خواهد شد.

منو سایت

منو سایت قسمت‌های مختلف سایت را به کاربر معرفی خواهد کرد. در واقع شما لینک تمامی بخش‌های سایت را با نامی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اید، در منو سایت قرار می‌دهید تا کاربر بتواند با استفاده از آن، به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن اگر شما تصمیم دارید تا از خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد استفاده نمایید، حتما باید دسته بندی محصولاتتان را نیز به منو اضافه نمایید تا کاربر از طریق این بخش بتواند به سایر صفحات و محصولات به راحتی دسترسی داشته باشد. دقت کنید که منو سایت نباید بیش از اندازه شلوغ باشد. تلاش کنید بخش‌های اصلی سایت را در منو قرار دهید تا کاربر از دیدن بخش‌های زیاد دچار گیجی نشود.

تیتر اصلی

زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود باید با چیزی رو به رو شود که کاربری سایت را به شما نمایش دهد و در عرض چند ثانیه به او بگوید که وب سایت مورد نظر دقیقا در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند و به چه منظوری راه اندازی شده است. شاید این تیتر فقط چند کلمه ساده باشد ولی نباید قدرت آن را دست کم بگیرید.

در طراحی تیتر اصلی باید دقت زیادی داشته باشید تا بیشتر مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. برای مثال باید فونت آن بزرگتر از سایر اجزای صفحه باشد البته نه در حدی که مسخره به نظر برسد و به صورت غیر طبیعی جلوه نماید.

عکس‌ها

صفحه اصلی سایت بدون داشتن عکس واقعا ظاهر مناسبی نخواهد داشت. تعداد افرادی که دارای حافظه بصری مناسبی هستند زیاد است و با بارگذاری عکس‌های مناسب و مرتبط با کار خود می‌توانید آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید. در ابتدای صفحه نخست باید عکسی را به عنوان عکس اصلی انتخاب کرده و بارگذاری نمایید. حتی می‌توانید از فیلم کوتاه یا گیف استفاده کنید ولی باید مطمئن باشید که عکس یا فیلم انتخاب شده به خوبی کار شما را شرح می‌دهد و همچنین از کیفیت بالایی نیز برخودار است.

ویژگی‌ها و درباره ما

در بخش دوم بهتر است قسمتی را برای معرفی خود در نظر بگیرید. می‌توانید با طراحی مناسب، چندین ویژگی مشخص از کسب و کارتان را نمایش دهید یا پاراگراف کوتاهی در رابطه با برندتان نوشته و برای مطالعه بیشتر کاربر را به صفحه درباره ما منتقل کنید.

بهتر است روی طراحی گرافیکی این قسمت تمرکز کنید و حالت جذابی را برای آن بسازید. مطمئن باشید با این کار بیشتر از مطالعه یک متن ساده در ذهن مخاطب باقی خواهید ماند.

نمونه کار و محصولات

این که شما نمونه کارهای خود را نمایش دهید یا دسته بندی محصولات را در این قسمت قرار دهید، به کاربری سایت شما بستگی دارد. اگر دارای سایت فروشگاهی هستید، باید دسته بندی محصولات را به صورت بصری به مخاطب نمایش دهید تا بتواند از میان آن‌ها محصول مورد نظر خود را انتخاب نماید.

اگر دارای کسب و کاری هستید که خدمات خاصی را ارائه می‌نماید، باید نمونه کارهای خود را در سایت قرار دهید تا مخاطب بتواند تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند با شما کار کند و از خدماتتان استفاده نماید یا خیر؟

قابلیت جستجو

یکی از بخش‌هایی که وجود آن در هر سایتی نیاز است، بخش جستجو می‌باشد. شاید کاربر شما نتواند از میان صفحات مختلف یا تعداد انبوه محصولات، چیزی که می‌خواهد را پیدا نماید. با قرار دادن قابلیت جستجو این امکان را فراهم می‌آورید که به راحتی بتواند به چیزی که می‌خواهد دسترسی پیدا نماید.

خیلی از اوقات کاربران به دلیل پیدا نکردن قسمت مورد نظر، از سایت خارج شده و سراغ برند دیگری می‌روند.

CTA

CTA یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که باید در صفحه اصلی وجود داشته باشد. کسی که یک کسب و کار مجازی را راه اندازی می‌کند، قطعا هدفی از این کار دارد که با استفاده از CTA می‌تواند به آن دست پیدا کند.

باید دقت کنید که CTA را در کدام قسمت قرار می‌دهید. این موضوعی است که کاملا به شما بستگی دارد و باید با توجه به ساختار کلی آن را جایی بگذارید که مخاطب برای استفاده از آن ترغیب شود.

اخبار و مقالات

بیشتر سایت‌ها صفحه‌ای با عنوان اخبار و مقالات دارند که در آن مقالات مرتبط با کار خود را منتشر می‌نمایند تا از طریق آن هم به سئو سایت خود کمک نمایند و هم کاربران بیشتری را به سایت جذب کنند.

بهتر است آخرین اخبار منتشر شده در سایت را در صفحه اصلی نمایش دهید تا کاربر بتواند به راحتی به این بخش دسترسی پیدا کند. علاوه بر آن، این روشی است که می‌توانید با کمک آن به مقالات خود لینک بدهید تا به عنوان صفحات یتیم و فقیر شناخته نشوند.

فوتر سایت

همه سایت‌ها علاوه بر منو هدر، منویی در پایین‌ترین قسمت دارند که با عنوان فوتر شناخته می‌شود. در این قسمت معمولا راه‌های ارتباطی معرفی شده و تعدادی از لینک‌های با اهمیت پایین‌تر نیز گذاشته می‌شود. این کاملا به شما بستگی دارد که بخواهید چه موضوعاتی را در فوتر سایت خود بیان نمایید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88469
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. خسته نباشید من از لیستی که توی این محتوا معرفی کردید استفاده کردم و واقعا سایتم خیلی بهتر شده

  2. مقاله مفید و جامعی بود؛ همه عناصر ضروری داخل سایت رو داخل این مقاله ذکر کرده بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن