اقتصادی

شرایط رجیستری غیرحضوری تلفن‌همراه اعلام شد

معاون فنی گمرک ایران شرایط رجیستری غیرحضوری تلفن‌همراه را در مبادی ورودی اعلام کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: مذاکرات گمرک ایران با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد تبعات رجیستری حضوری، آن هم در شرایط کرونایی موجود، موجب شد که بخشنامه قبلی در خصوص چگونگی انجام فرآیند رجیستری گوشی همراه مسافر ورودی لغو و براساس شیوه نامه جدید که به گمرکات ابلاغ شده اجرایی شود.

وی بیان کرد: بر این اساس از امروز (اول دی‌ماه) ثبت اطلاعات مسافر و مشخصات گوشی تلفن‌های همراه در بدو ورود و قبل از خروج از سالن مسافری پس از اظهار گوشی از سوی مسافر و رویت آن توسط متصدیان گمرکات اجرایی و ثبت اطلاعات آن از طریق بارکدخوان انجام می‌شود.

بعد از این مرحله، انجام ادامه فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری وارده به صورت غیرحضوری بوده و طی یک ماه از تاریخ ورود و در سامانه “EPL” از سوی مسافر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسافر دارای گوشی تلفن‌همراه نو، باید در بدو ورود نسبت به تکمیل و تحویل اظهارنامه مسافری به ارزیابان سالن ورودی اقدام کند، افزود: باید مشخصات مسافر و گوشی همراه فرد به ویژه “IMEI” تلفن‌همراه، در اظهارنامه ذکر شده باشد و قبل از خروج از سالن مسافری تحویل تا مراحل ثبت اطلاعات در بارکدخوان توسط گمرک انجام شود.

معاون فنی گمرک تاکید کرد: مسافران دارای گوشی تلفن‌همراه باید توجه داشته باشند که در صورت عدم اظهار و ارائه اطلاعات خود و گوشی همراه به گمرک در بدو ورود و خارج شدن از سالن مسافری به دلیل به وجود محدودیت‌های سیستمی، دیگر امکان ادامه فرآیند رجیستری در بستر سامانه EPL وجود ندارد.

ارونقی همچنین در مورد مسافرانی که موفق به انجام رجیستری نشده‌اند، یادآور شد: آن دسته از مسافرین ورودی به کشور از تاریخ ۱۲ تیرماه تا اول دی‌ماه که بنا به دلایل مختلف موفق به انجام رجیستری گوشی تلفن‌همراه خود نشده‌اند می‌توانند از طریق سامانه مورد نظر و بدون حضور فیزیکی در گمرک اجرایی، نسبت به انجام فرآیند رجیستری به صورت غیرحضوری (اینترنتی) و از طریق سامانه اقدام کنند.

امکان رجیستری فقط از کانال “EPL”

این مقام مسئول در گمرک ایران در رابطه با سامانه EPL توضیح داد: این سامانه رجیستری به سامانه گذرنامه ناجا متصل است و چنانچه مسافرین ورودی در بازه زمانی مورد نظر وارد کشور نشده و یا اساسا مسافر نبوده باشند، امکان رجیستری گوشی این افراد وجود نخواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به راه‌اندازی مجدد سامانه EPL در بستر اینترنتی استفاده از سامانه مرچنت (سامانه قبلی برای رجیستری) برای مسافرین ورودی دارای گوشی تلفن‌همراه میسر نیست.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58057
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن