اقتصادی

شرایط دریافت مجوز اپراتور ماهواره ای تسهیل شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به شرایط خاص کشور، شرایط دریافت موافقت اصولی و مجوز فعالیت اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی را تسهیل کرد.

به گزارش تفاهم انلاین به نقل از مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۰۳ خود با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور و وجود تقاضا برای سرمایه گذاری در عرصه فضا در راستای ایجاد اپراتور ماهواره مخابراتی بومی، با درخواست سازمان فضایی ایران مبنی بر فراهم سازی برخی تمهیدات برای ورود آسان به این حوزه و تسهیل در شرایط صدور موافقت اصولی دریافت مجوز فعالیت در این زمینه، موافقت کرد.

بر این اساس یک تبصره به ذیل بند ۷-۸ مصوبه اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور ماهواره ای مخابراتی (شماره ۲۷۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) افزوده شد.

طبق این تبصره، چنانچه متقاضی دریافت موافقت اصولی واجد حداقل امتیاز درنظر گرفته شده نباشد، مشروط به ارائه تعهدنامه رسمی به رگولاتوری می تواند درخواست «موافقت اصولی مشروط» کند.

در این صورت متقاضی حداکثر ۶ ماه از زمان ارائه تعهدنامه، فرصت دارد تا مستندات لازم برای احراز حداقل امتیازات توانمندی های فنی یا مالی شرط شده در بند فوق را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند.

این مهلت صرفا برای یک دوره ۶ ماهه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

اعطای این مهلت در موافقت اصولی مشروط، جزو مهلت موضوع بند ۲-۷ این مصوبه محسوب خواهد شد.

به گزارش مهر، مقررات صدور پروانه فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی با هدف امکان ارائه خدمات حوزه ارتباطات ماهواره‌ای توسط بخش خصوصی، سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

متقاضیان واجد شرایط تخصصی، فنی و مالی لازم در بخش خصوصی می‌توانند مطابق با مقررات تعیین‌شده در این مصوبه، در حوزه ساخت و استقرار ماهواره در مدارهای ماهواره‌ای زمین اقدام کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37332
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن