اجتماعی

شرایط خرید خانه در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک در قبرس شامل:

  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • سرمایه گذاری 300 هزار یورویی برای اخذ اقامت
  • نشان دادن منشا پول (انتقال از خارج قبرس)
  • تمکن مالی
  • داشتن گواهی عدم سوء سابقه کیفری

 

جهت خرید خانه در قبرس هیچ نیازی به مدرک زبان و یا انجام هر گونه تست پزشکی وجود ندارد. تمامی افراد خانواده متقاضی شامل همسر و فرزندان زیر 24 تا 25 سال وی و همچنین والدین خود متقاضی و همسر وی نیز مشمول پرونده می گردند. از جمله مزایای خرید ملک در قبرس عدم نیاز به حضور در این کشور است و متقاضی برای حفظ اقامت خود کافی است در طی دو سال تنها یک روز در کشور قبرس حضور داشته باشد و تقریبا بدون شرط حضور است. افرادی که تمایل دارند تا تابعیت را دریافت نمایند باید 5 سال در این کشور زندگی نمایند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات کامل تر در زمینه خرید ملک در قبرس می توانید از مشاوره تلفنی رایگان شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری دیاکو بهره مند گردید.

درباره قبرس

در جنوب شرقی دریای مدیترانه در همسایگی کشورهایی چون یونان و ترکیه جزیره زیبای قبرس قرار دارد.  پایتخت قبرس شمالی، شهر نیکوزیا با جمعیتی بالغ بر 73 هزار نفر است.

در قبرس شمالی، تحصیلات عالی، بسیار با اهمیت است و جمعیت تحصیل کرده‌ی این کشور، هر روز در حال پیشرفت و افزایش می‌باشد.

آب و هوای قبرس شمالی بسیار مورد پسند و توجه جهان‌گردان قرار گرفته، تا جایی که این کشور رتبه‌ی 7 را در زمینه‌ی جذب توریست در جهان دارد.

اکثریت ساکنان قبرس شمالی، مسلمان هستند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. البته با گسترش جذب مهاجر، زبان‌های انگلیسی و آلمانی هم، بسیار رواج پیدا کرده است.

واحد پولی رایج در این کشور، لیر ترکیه‌ است. با این وجود برخی امور مانند خرید ملک در قبرس شمالی، تحصیل و … با واحد‌های پولی دیگری مانند پوند انگلستان، یورو و دلار نیز انجام می‌پذیرد.

 

خرید خانه در قبرس

اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور برای تمام خانواده‌تان است. برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق خرید ملک باید مدارکی را ارائه دهید که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گزارش پزشکی و سلامت (آزمایش خون از بیمارستان دولتی)
  • پاسپورت (کپی و اصل)
  • سند مالکیت خانه یا اجاره‌نامه
  • صورت‌حساب‌های بانکی
  • شناسنامه (اصل و کپی و ترجمه به زبان ترکی یا انگلیسی)
  • گواهی ازدواج اصل و کپی (درصورت وجود و ترجمه به زبان ترکی یا انگلیسی)

 

هزینه‌های اضافی برای خرید ملک در قبرس

غیر از قیمت خرید ملک در قبرس جنوبی، هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که حتماً باید آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر قصد خرید ملک در قبرس را دارید، باید هرگونه هزینه اضافی و مالیات قانونی مانند هزینه انتقال، مالیات بر دارایی، حق تمبر و ثبت وام مسکن (در صورت داشتن) را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها معمولاً حدود 4.4 درصد از قیمت خرید را تشکیل می‌دهند.

هزینه‌های حقوقی

در صورت استفاده از وکیل (که بسیار توصیه می‌شود)، خدمات آن‌ها بسته به ارزش ملک و پیچیدگی فروش بین 1 تا 2 درصد از قیمت ملک برای شما هزینه دارد. خدمات عبارت از جستجو در اداره زمین قبرس (Lands Office)، تأیید برنامه‌ریزی و مجوزهای ساختمانی، بررسی اینکه آیا زمین مناسب ساختمان است، تنظیم قراردادها، مهر و ثبت قراردادها و درخواست مجوز خرید از شورای وزیران است.

هزینه‌های نقشه بردار

اتاق علمی ‌و فنی قبرس (ETEK) که هر نقشه بردار مورد استفاده شما باید در آن ثبت نام کند، می‌تواند راهنمای هزینه‌ها و همچنین فهرستی از نقشه برداران ثبت شده در آن‌ها را به شما ارائه دهد. هزینه‌های متوسط حدود 500 یورو است، اما به طور معمول بستگی به ارزش دارایی و پیچیدگی گزارش مورد نظر شما دارد.

هزینه‌های تمبر

عوارض تمبر برای قراردادهای خرید ملک یکی دیگر از هزینه‌هایی است که علاوه بر قیمت خرید ملک در قبرس جنوبی باید آن را در نظر بگیرید. این عوارض با نرخ 50/1 یورو به ازای هر 1000 یورو برای قراردادها تا سقف 170.000 یورو و 2 یورو برای قراردادهای بالای این قیمت اخذ می‌شود. محدودیت تمبر 20000 یورو بوده و ظرف 30 روز پس از امضای قرارداد قابل پرداخت است.

هزینه درخواست به شورای وزیران

انتقال اموال به افراد غیر قبرسی مستلزم مجوز شورای وزیران است البته شامل شهروندان اتحادیه اروپا که به طور دائم در قبرس زندگی می‌کنند، نمی‌شود. این کار با بردن کلیه مدارک مربوطه به نزدیک‌ترین دفتر مدیریت منطقه انجام می‌شود.

وکیل شما می‌تواند از طرف شما به شورای وزیران درخواست دهد. معمولاً این خدمات از قبل در هزینه‌های استاندارد حقوقی گنجانده شده است، بنابراین فکر نکنید اگر خودتان این کار را انجام دهید در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید. با وکیل خود مشورت کنید. توجه داشته باشید که این برنامه به ویژه از زمانی که قبرس به اتحادیه اروپا پیوسته است، بسیار رسمی ‌می‌باشد و درخواست‌های حقیقی معمولاً به طور خودکار تأیید می‌شود.

کارمزد وام مسکن

در صورت داشتن وام مسکن، باید هزینه ثبت نام بین 2.23% تا 3.75% از مبلغ وام را پرداخت کنید.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) برای تمام ملک‌های جدید باید پرداخت شود و باید آن را در هزینه‌های اضافی علاوه بر قیمت خرید ملک در قبرس جنوبی بگنجانید. خبر خوب این است که خریداران بار اول مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ 9% پرداخت می‌کنند. سایر خریداران باید نرخ استاندارد 19% را پرداخت کنند.

هزینه بنگاه معاملات مسکن

پرداخت هزینه بنگاه مسکن در قبرس برعهده فروشنده است و معمولاً حداقل 3% است؛ اگرچه اکثر بنگاه‌ها حدود 5% هزینه می‌گیرند.

مخارج انتقال

وقتی وکیل شما باید برای انتقال و ثبت ملک به نام شما به اداره زمین مراجعه می‌کند و هزینه انتقال ملک را بپردازد. این هزینه می‌تواند مدت زیادی پس از خرید پرداخت شود. مبلغ هزینه بستگی به ارزش ملک و اینکه آیا به نام یک یا چند نفر خریداری شده است، دارد. برای اولین 85،000 پوند از ارزش ملک، باید 3 درصد از قیمت خرید را پرداخت کنید. بین 85،000 پوند و 170،000 پوند، نرخ 5% و بیش از 170،000 یورو نرخ 8% اخذ می‌شود.

اگر ملک به نام یک نفر خریداری شود، خریدار کل هزینه را پرداخت می‌کند. در عمل این بدان معناست که اگر ملکی را با ارزش 130،000 یورو خریداری می‌کنید، هزینه‌های پرداختی 4792 پوند است. اگر ملک به نام مشترک خریداری شود (به عنوان مثال زن و شوهر)، ارزش خرید بین این دو تقسیم شده و برای هر یک به طور جداگانه ارزیابی می‌شود. یعنی هر دو طرف مالیات کمتری پرداخت می‌کنند زیرا مالیات بر روی قیمت کمتر محاسبه می‌شود که به ترتیب 50% قیمت واقعی است.

 

شرکت دیاکو مفتخر است با داشتن سالها تجربه و تخصص در کشور قبرس با همراهی کارشناسان املاک متخصص در امور حقوقی خبره در کنار وکلای کار آمد در قبرس شمالی برای راهنمایی هرچه بیشتر شما برای سر مایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی به صورت رایگان انجام دهد.همین الان میتوانید با ما تماس بگیرید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=96524
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن