صنعت-معدن-تجارت

شاهين در بلندمدت بر بازار خودرو كشور اثر مي گذارد

كارشناس اقتصاد مركز ملي رقابت گفت: بازار خودروي ايران به خودروهاي جديد و به روز نياز دارد. از اين رو، طراحي و توليد محصول جديد سايپا (شاهين) مي تواند كمك كند تا صنعت و بازار خودرو در دو سال آينده متحول شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، سميرا غلامي درباره ورود خودرو جديد سايپا و اينكه شاهين تا چه حد مي تواند بر بازار خودرو و حتي توليدات اين صنعت اثر بگذارد، گفت: به نظر مي رسد شاهين بتواند تغييرات مناسبي را در بازار خودرو ايجاد كند، البته اين تاثيرگذاري را نمي توان در كوتاه مدت ديد و براي اينكه بازار خودرو با ورود محصول جديد با تغييرات مواجه شود، نياز به زمان دارد.

وي با بيان اينكه در بلندمدت تاثير حضور خودرو شاهين در بازار بيشتر خواهد شد، گفت: اگر شاهين به جهت كيفيت و قيمت مناسب باشد، مي تواند نياز خيلي از شهروندان را پوشش دهد و اين همان خواسته اي است كه بارها در مورد تنوع محصولات خودرويي عنوان مي شود.

این كارشناس اقتصاد مركز ملي رقابت افزود: طراحي و توليد خودرو شاهين بيانگر آن است كه گروه خودروسازي سايپا نسبت به ساير شركت هاي خودروسازي موفق عمل كرده و مي تواند بخشي از تقاضاهاي موجود بازار را پاسخ دهد.

وي خاطرنشان كرد: محصول شاهين به جهت كيفيت، ظاهر و مباحث فني قابل قبول است به همين دليل شركت هاي خودروسازي بايد تمام سعي و تلاش خود را انجام دهند تا خودروهايی كه مردم انتظار دارند طراحي و توليد شود؛ طي اين سال ها كمتر شاهد تولید خودروهاي جديد داخلي بوديم.

غلامی با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا پرايد را كنار گذاشت و اين اتفاقي مثبت براي صنعت خودروي داخلي است، تصريح كرد: صنعت خودرو ايران همواره با پرايد قضاوت مي شد حال با كنار گذاشتن آن نگاه ها به مرور نسبت به این صنعت تغيير خواهد كرد.

وي گفت: زماني كه مردم با خودرو شاهين و قابليت هاي آن آشنا شوند، صنعت خودرو جان مي گيرد و حاشيه هايی كه در مورد اين حوزه وجود دارد از بين خواهد رفت. كيفيت خودرو براي مردم اهميت زيادي دارد لذا سايپا بايد تمام تلاش خود را انجام دهد تا خودرو كيفي به مردم تحويل دهد. در اين صورت مردم هم به صنعت خودرو و پتانسيل هايی كه در اين حوزه وجود دارد اعتماد خواهند كرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48006
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن