اقتصادی

سیگنال‌های مثبت درباره گزینه وزارت اقتصاد

در حالی که مجلس در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است، سیگنال‌های مثبتی از سوی نمایندگان مطرح درباره احسان خاندوزی، گزینه وزارت اقتصاد مخابره می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از حضور چهره های جوان در کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: بعنوان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از دکتر احسان خاندوزی برای تصدی وزارت اقتصاد حمایت می کنم و گواهی میدهم ایشان جزو چهره های علمی، با پشتکار، سالم و کارآمد است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: خاندوزی مدت ها در مرکز پژوهش های مجلس روی کیس های اقتصادی ایران کار کرد و شناخت دقیقی از چالش های پیش رو دارد.
همچنین مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور جهت تصدی وزارت اقتصاد و امور دارایی نوشت: برای رأی به دکتر ‎خاندوزی آخرین گفتگو را با وی داشتم.
توانگر ادامه داد: خاندوزی جوانی انقلابی، پاک‌دست، پخته، صاحب ایده‌های تحولی در اقتصاد است و نقش موثری در «سند تحول اقتصادی دولت سیزدهم» داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خاندوزی با ابرچالش‌های اقتصاد ایران آشنا است و برای حل‌ و فصل ابرچالش‌ها برنامه‌های خوبی دارد.
مجتبی توانگر با اشاره به دیدگاه های اقتصادی خاندوزی در زمینه رفع موانع زائد کسب و کار افزود: وزیر پیشنهادی اقتصاد در همان گام‌های اول مدنظر دارد، دست‌کم ۲۰ درصد از ‎مجوزهای زاید را لغو کند.
کارنامه روشن خاندوزی
سید احسان خاندوزی (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹، گرگان) پژوهشگر و سیاستمدار اصولگرا ایرانی است. او هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه است. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رأی، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب شود.
وی در کارنامه خود سوابق اجرایی مختلفی دارد از جمله مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس، عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی و عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی.
از خاندوزی چند اثر تألیفی نیز منتشر شده که عبارتند از مقدمه‌ای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، درس‌های آخرین موج خصوصی سازی و همچنین شاخصی برای عدالت.
خاندوزی درحالی به عنوان سکاندار وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده است که این وزارتخانه مهم اقتصادی کشور وظایف متعددی چون ساماندهی و اصلاحات نظام مالیاتی، راهبری بازار سرمایه، تامین مالی داخلی و خارجی، سیاستگذاری و مدیریت بخش خصوصی، بهبود فضای کسب‌وکار، سامان دهی و سیاست‌گذاری صنعت بیمه برعهده دارد که وزیر این وزارتخانه باید توانمند و مسلط به حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و مسائل اقتصادی و چگونگی حل و مدیریت آن‌ها باشد.
گفتنی است فعال کردن ستاد اقتصادی دولت جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، اصلاحات نظام مالیاتی و گمرکی، اصلاحات در نظام تأمین مالی(بانکی)، توجه ویژه به بازار سرمایه و بیمه، اصلاحات محیط کسب‌وکار، شفاف‌سازی و ارتقای بهره‌وری در مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی، مدیریت تعارض منافع، مدیریت بدهی‌های دولت، اصلاحات خزانه‌داری کل و اصلاحات مربوط به مناطق آزاد از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه خاندوزی برای وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی است. با عنایت به سیگنال های مثبتی که از سوی نمایندگان مختلف مخابره شده، می‌توان خاندوزی را وزیر اقتصاد دولت سیزدهم دانست.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75329
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن