اقتصادی

سیستم بانکی نقطه قوت نظام اقتصادی کشور است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای شعب سراسر کشور، سیستم بانکی را نقطه قوت نظام اقتصادی کشور تلقی نمود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم انلاین ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ارتباط ویدئو کنفرانسی با کلیه روسای شعب سراسر کشور اظهار داشت: فعالیت صحیح بانکداری اسلامی در گرو رشد متوازن مصارف و منابع است.
وی افزود: شعب بانک توسعه تعاون عملکرد شایسته ای در اجرای طرحهای ملی و تعاونی و پرداخت تسهیلات اشتغال آفرین داشته اند و از این رو انتظارات از بانک در میان دستگاه های اجرایی و تعاونگران و فعالین اقتصادی بالا رفته است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بر اساس اظهار نظر نظریه پردازان و در میدان واقعیت اثبات گردیده است که مدیران ارشد و مدیران میانی تنها به درصدی از مشکلات و مسائل سازمانها واقف هستند و این نیروهای صف هستند که از جمیع مشکلات و کمبودها آگاهی دارند، از این رو جلسات مداوم با همکاران شعبه در بانک می تواند در شناخت کمبودها، مشکلات، مسائل و ارائه راهکارها و ابزارها مناسب جهت خدمت رسانی بهتر و شایسته به عموم مشتریان تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: در سازمانهای خدمات محور از جمله بانک ها این نیروهای شعبه ای و صف هستند که با ارائه خدمات مطلوب و مشتری مداری موجبات ارتقای بانک، اجرای استراتژی ها ، تحقق اهداف و موفقیت مدیران را فراهم می آورند و قضیه هرم مدیریت معکوس در این گونه سازمانها مصداق پیدا می کند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: مدیریت به شیوه دستوری امری منسوخ شده است و در مباحث نوین، مدیریت به معنای رهبری ، مدیریتی مشارکتی، تفکر سیستمی و کار تیمی و گروهی از اعتبار و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شیخ حسینی اذعان داشت: سال رو به اتمام سالی سخت و دشوار برای همکاران نظام بانکی بوده است و سیستم بانکی به رغم تمامی مسائل و برخی ناترازی های مربوط به منابع و مصارف و نقدینگی ، در ارائه خدمات عمومی و تخصصی و کمک به رشد تولید و ایجاد اشتغال به مثابه پیشران اصلی اقتصاد عمل کرده و بسیار اثرگذار بوده است.
وی گفت: نظام بانکی از نقاط قوت نظام اقتصادی کشور تلقی می شود و همکاران بانکی به رغم تحریم ها و محدودیت ها همواره با بهره وری بالاتر نیروی انسانی خدمات ارزنده ای به جامعه و اقتصاد ارائه داده اند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: هشتاد درصد تامین مالی اقتصاد بر عهده بانک ها بوده است و علاوه بر تکالیف متعدد و متنوع در حوزه اشتغال و حمایت از تولید با توجه به تکالیفی مانند تسهیلات ماده 56 قانون الحاق، حمایت از طرح های عمرانی دولت ، پرداخت تعهدات دولت به کشاورزان و … سهم نظام بانکی در تامین مالی اقتصاد فراتر نیز رفته است.
شیخ حسینی گفت: تکالیف بانک توسعه تعاون در سال 1401 به میزان 3.7 برابر رشد یافته است و شعب بانک با مسئولیت پذیری و تمام توان ، در خدمت تعاونگران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای خرد و متوسط می باشند.
وی افزود :واحد های ستاد وظیفه حمایت، پشتیبانی و تسهیل گری را برای کارکنان و فعالیت های واحدهای صف بر عهده دارند و بازاریابی ستاد می بایست با پیگیری انعقاد تفاهم نامه های اثربخش ملی و مذاکرات و تعاملات موثر با سازمانها و دستگاهها در سطح ملی و نفوذ در بازارهای جدید زمینه جذب منابع جدید را برای استان‌هاو شعب فراهم نماید.
وی ابراز داشت: افزایش اختیارات به شعب و استانها در اجرای برنامه های مرتبط با صدور اعتبار اسنادی و ضمانت نامه دستاورد مطلوبی حاصل نموده است و رشد 164 درصدی صدور ضمانت نامه و رشد 140 درصدی ضمانت نامه های تمدیدی و رشد 180 درصدی صدور اعتبار اسنادی رقم خورده است.
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز دراین جلسه گفت: رشد 20 درصدی منابع توسط شبکه شعب رقم خورده است و با توجه به تکالیف متعدد بانک در حوزه پرداخت تسهیلات و نیز الزامات مرتبط با مشتری مداری ایجاب می کند همکاران شعب با پشتیبانی واحدهای ستادی، برنامه های متعددی برای پیشبرد رشد متوارن منابع و مصارف دنبال نمایند.
در این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران ستادی و با ارتباط ویدئو کنفرانسی با کلیه روسای شعب سراسر کشور برگزار شد، سعید معادی معاون مدیر عامل در امور بازاریابی و استانها نکات مهمی را در خصوص وظایف و تکالیف شعب در روزهای پایانی سال مطرح کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92143
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن