بانک-بیمه-بورس

سیاست‌گذاری مهم‌ترین رکن ساختار مدیریتی بانک دی

غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت‌‌مدیره بانک دی در نشست هم‌اندیشی مدیران و رؤسای شعب بانک با تأکید بر تحولات ایجاد شده در ساختار مدیریتی و نظام تصمیم‌سازی این بانک، سال 1400 را سال جهش و تمایز بانک دی در نظام بانکی دانست.

 

به گزارش تفاهم آنلاین، وی ضمن قدردانی از همکاران شعب برای تحقق اهداف کلان بانک در سال جاری گفت‌: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بانک دی در دوره مدیریتی جدید، برخورداری از تیم مدیریتی باتجربه، با دانش، یکپارچه و همدل است که نتایج آن را در اقدامات صورت‌گرفته در یک سال اخیر به خوبی شاهد هستیم.
وی افزود: با تلاش هیئت‌مدیره و مطالعات کارشناسی انجام‌شده، به سمت تغییر ساختار سازمانی بر مبنای کارکردمحوری ساختار حرکت کردیم تا بتوانیم با اصلاح فرایندی، در مسیر تسریع در اصلاح عملیات بانکی قرار گیریم.
ارجمندی نظام هدفمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را مهم‌ترین رکن ساختار مدیریتی بانک دی در سال 1400 دانست و عنوان کرد: در سال آتی اجرای یک نظام برنامه و بودجه جامع، شفاف و قابل اجرا برای بانک توأم با تعریف شاخص‌های عملیاتی مدون برای پایش فعالیت‌ها، در زمره اولویت‌های اساسی هيئت‌مديره قرار دارد.
وی افزود: نظام برنامه‌ریزی و نگاه استراتژیک سال 1400 بانک دی به‌گونه‌ای است که آثار آن به وضوح در عملکرد شعب در جذب منابع، ارائه تسهیلات و… قابل مشاهده خواهد بود و در نهایت در صورت‌های مالی و بهبود کفایت سرمایه اثرات خود را نشان خواهد داد.
ارجمندی تأکید کرد: هر تصمیم و اتفاقی در بانک باید منجر به بهتر شدن و شفاف‌ترشدن صورت‌های مالی بانک شده و نتیجه آن در سود بانک قابل ملاحظه باشد. در غیر این‌صورت می‌توان گفت تصمیمات، بهینه و صحیح نبوده است.
وی با اشاره به اینکه بررسی و تحلیل شاخص‌های عملکرد بانک‌ها نباید به‌صورت نقطه‌ای و کوتاه‌مدت باشد، اظهار داشت: آنچه که آن را مدیریت و اصلاح موفق عملکرد بر می‌شمریم، با بررسی «روند»های بهبود قابل تحلیل است. بر همین اساس در بررسی وضعیت بانک‌ها، اقدامات کوتاه‌مدت و رشدهای موقت نباید ما را گمراه کند و لازم است بر روی بهبود کیفیت شاخص‌ها در روندهای بلندمدت و نه در زمان معین، تمرکز کنیم.
رئیس هیئت‌مدیره بانک دی با اشاره به زمينه‌های همکاری مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف گسترده آن گفت: فرصت ارائه خدمات به بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه بزرگ ایثارگری یک پتانسیل نهفته برای شعب بانک دی است که با یک برنامه‌ریزی هدفمند و هم‌افزایی میان شرکت‌های گروه مالی دی، زمینه مساعدی برای توسعه زنجیره ارزش و بازاریابی است.
ارجمندی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌های شعب در سال 1400، ضمن جهش در سودآوری بانک شاهد ارائه یک تصویر ذهنی مناسب از بانک نزد مشتریان و سهامداران باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا