صنعت-معدن-تجارت

سهم ۲۷ درصدی بخش معدن از واحدهای فعال تولیدی

بر اساس آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش معدن و صنایع معدنی در میان ۳۳ گروه تولیدی کشور، سهم بیش از ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  ایرنا، برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت در دوره هفت ماهه (فرودین تا مهر۹۹)، واحدهای استخراج زغالسنگ و لینیت ۲۱ فقره، استخراج کانه‌های فلزی با ۱۱۴ فقره و استخراج سایر معادن یک‌هزار و ۳۵۱ فقره در دوره این گزارش فعالیت داشتند.

همچنین در بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی ۱۵ هزار و ۱۸۷ واحد و ساخت فلزات اساسی دو هزار و ۷۸۵ واحد به عنوان واحدهای فعال معرفی شدند.

آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که از مجموع ۷۱ هزار و ۳۱۶ فقره واحد فعال در دوره هفت ماهه امسال، ۱۹ هزار و ۴۵۸ واحد فعال در بخش معدن وصنایع معدنی محسوب می شوند.

سهم بیش از ۲۴ درصدی اشتغال

برابر آمار مورد بررسی از سهم اشتغال دو میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر در دوره هفت ماهه مورد بررسی این گزارش، بخش معدن و صنایع معدنی سهم ۲۴.۲ درصدی را به خود اختصاص داد.

شمار افراد شاغل در واحدهای معادن و صنایع معدنی در هفت ماهه امسال ۵۹۸ هزار و ۹۴۶ نفر ثبت شده است.

سایر محصولات کانی غیرفلزی بالاترین اشتغال

برابر بررسی انجام شده در بخش سایر محصولات کانی غیر فلزی در ۱۵ هزار و ۱۸۷ واحد فعال، تعداد ۳۷۴ هزار و ۴۰۵ نفر مشغول به کار بودند که این میزان اشتغال، بالاترین آمار در بین واحدهای معادن و صنایع معدنی است.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت در فروردینماه امسال آمار داد که مجموع معادن کشور بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۴ واحد است که بیش از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال هستند.

همچنین شمار اشتغال مستقیم واحدهای معدنی بالغ بر ۱۴۲ هزار نفر ثبت شد.

امسال قرار است به میزان ۲۵ درصد به تولیدات صنایع معدنی در مقایسه با سال ۹۸ افزوده شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56959
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن