مناطق آزاد-گردشگری

سنت پترزبورگ بدون خاموشی؛ پدیده‌ای که مسافران تور روسیه یک بار در سال می‌بینند!

 

شب‌های سفید روسیه یکی از معروف‌ترین اتفاقات طبیعی است که در جهان میافتد. در این پدیده طبیعی بدون اینکه هیچ ستاره و ماهی در آسمان وجود داشته باشد، شب‌ها مانند روز روشن است. برای دیدن این پدیده طبیعی باید در تابستان به سن پترزبورگ سفر کنید. جریان از این قرار است که به دلیل ارتباط ناهماهنگ بین زمین، ماه و خورشید برای چندین روز شب‌های سن پترزبورگ مانند روز روشن خواهد بود. در این مدت جشنواره‌های متعددی در شهر برگزار می‌شود و حدود چهار میلیون گردشگر وارد روسیه خواهند شد. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره شب‌های روشن روسیه بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید یا قصد رزرو تور روسیه برای این ایام را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سنت پترزبورگ بدون خاموشی

همه چیز درباره شب های سفید سن پترزبورگ

شب‌های سفید یا روشن روسیه هر ساله ابتدای تابستان، دقیقا در بازه زمانی 11 ژوئن تا 2 جولای رخ می‌دهد. این رویداد طبیعی در یکی از شهرهای روسیه به نام سن پترزبورگ اتفاق میافتند و در جریان آن نور خورشید بیشتر از ماه به زمین می‌تابد و شب‌ها مانند روز روشن است. دلیل علمی این اتفاق گسترده‌تر شدن مدار عرضی طلوع و غروب خورشید است. به جز سن پترزبورگ این رویداد در چند شهر دیگر روسیه از جمله نوریلسک، مورمانسک، چرپووت، ولوگدا، سورودوینسک، ماگادان و خانتی مانسیسک هم قابل تماشاست اما، میزان هیچ‌کدام به اندازه سن پترزبورگ نیست.

در این بازه زمانی جشنواره‌های زیادی هم در روسیه برگزار می‌شود که همین امر باعث جذب هرچه بیشتر گردشگر به روسیه می‌شود. جشنواره‌ها معمولا در برابر موزه آرمیتاژ و کاخ پترهوف برگزار می‌شود. از دیگر ویژگی‌های روسیه در این دوران می‌توان به رقص و پایکوبی در سرتاسر کشور، تخفیف‌های بی‌نظیر در فروشگاه‌ها و … اشاره کرد. همچنین در بازه زمانی شب‌های سفید، تیرهای چراغ برق سن پترزبورگ به مدت یک ماه خاموش خواهند شد تا کاهش مصرف برق شهری به حداقل برسد.

آیا حضور در شب های سفید برای انسان ضرر دارد؟

این باور در بسیاری از مردم وجود دارد که اگر در زمان شب‌های سفید به روسیه سفر کنند، ممکن است درگیر تاثیرات منفی این پدیده طبیعی شوند. اگرچه این پدیده جغرافیایی ضررهایی برای انسان دارند و مشکلاتی مانند بی‌حوصلگی، کم‌خوابی، سردردهای میگرنی، خشک شدن شبکیه چشم و…  را به وجود می‌آورند اما این عوارض آنقدر زیاد نیست که بخواهید به خاطرشان قید سفر به روسیه را در این ایام بزنید. اما عده‌ای از خود مردم روسیه در این ایام، پرده‌های خانه‌شان را ضخیم و تیره می‌کنند تا بتوانند استراحت نمایند.

آیا حضور در شب های سفید برای انسان ضرر دارد؟

پدیده شب های سفید در چه کشورهایی وجود دارد؟

این پدیده طبیعی فقط در روسیه برگزار نمی‌شود و در کشورهای دیگری همچون  فنلاند، نروژ و سوئد هم می‌توان شاهد این اتفاق بود. درواقع این پدیده در کشورها و شهرهایی رخ می‌دهد که عرض جغرافیایی‌شان بالای 59 باشد. اما چرا شب‌های سفید سن پترزبورگ از هر جای دیگری مشهورتر شده است؟ زیرا در درجه اول این پدیده در سن پترزبورگ از هر جای دیگری واضح‌تر است و در درجه دوم به خاطر وجود جشنواره‌های مختلفی که در این بازه زمانی در روسیه برگزار می‌شود، گردشگران ترجیح می‌دهند روسیه را به عنوان مقصد سفر شب‌های روشن خود انتخاب کنند.

چه فستیوال‌ هایی در شب های روشن سن پترزبورگ برگزار می شود؟

همانطورکه بالاتر هم به این نکته اشاره کردیم، در طول بازه زمانی شب‌های سفید، فستیوال‌های زیادی در روسیه برگزار می‌شود که شرکت در این جشنواره‌ها می‌تواند لذت سفرتان را دو چندان کند. برخی از فستیوال‌هایی که در این ایام در روسیه برگزار می‌شود به شرح زیر است:

  • فستیوال بادبان‌های قرمز: این فستیوال برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود اما عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند. این جشنواره از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در روسیه برگزار می‌شود.

  • فستیوال ستاره‌ها: محل برگزاری این فستیوال تئاتر مارینسکی است و در آن موسیقی کلاسیک و فاخر روسیه به شنوندگان ارائه می‌شود.

  • فستیوال موسیقی شب‌های سفید: این جشنواره مخصوص موسیقی پاپ است و هنرمندان سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.

  • ماراتن شب‌های سفید: برگزاری این ماراتن در سال 1990 آغاز شده است و در آن دوندگان خیابانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

آیا شب های روسیه زمان مناسبی برای سفر به این کشور است؟

در این مطلب درباره پدیده شب‌های سفید روسیه صحبت کردیم. این پدیده را می‌توان زمان مناسبی برای سفر به کشور سفید دانست زیرا علاوه‌بر اینکه جاذبه‌های روسیه را از نزدیک می‌بینید، می‌توانید در فستیوال‌های متعددی شرکت کنید و یک پدیده جغرافیایی را هم از نزدیک ببینید. اگر قصد رزرو تور روسیه در این ایام را دارید، همین حالا به وب‌سایت لحظه آخر مراجعه کرده و پکیج مورد نظر خود را رزرو کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا در صورتی که تجربه سفر به روسیه در این زمان را دارید، حتما اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=105011

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن