علمی و تکنولوژی

سقوط فروش آیفون در  بازار چین

فروش آیفون در چین در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد کاهش یافت و افت تقاضا برای این گوشی پرچمدار در مهم‌ترین بازار اپل در خارج از آمریکا، ادامه یافت.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، آمار دولتی نشان می‌دهد برندهای خارجی در ماه میلادی گذشته، تنها حدود ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرده اند. بخش عمده این فروش، مربوط به اپل است که تنها بازیکن خارجی با سهم بازار قابل توجه است. کاهش فروش در فوریه، دومین کاهش ماهانه متوالی فروش است.

طبق آمار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این شرکت در ژانویه، مجموعا حدود ۵.۵ میلیون دستگاه یا حدود ۳۹ درصد کمتر از سال قبل، گوشی فروخت.

سهام اپل در سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۲ درصد افت کرده و اپل از همتایان خود در حوزه فناوری، فاصله پیدا کرده است.

اپل از زمان معرفی جدیدترین نسل آیفون در سپتامبر، شاهد تقلای پرفروشترین محصول خود در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان بوده است. بازگشت شرکت فناوری هواوی به عنوان یک رقیب پرقدرت در بخش گوشی‌های رده بالا، سهم اپل را ربوده است و کاهش فروش آیفون باعث شد این شرکت آمریکایی در ژانویه، تخفیف‌های کم سابقه ای را عرضه کند.

نیکول پنگ، تحلیلگر شرکت کانالایز می‌گوید: کانال‌های خرده‌فروشی اپل در چین هنوز محموله‌های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را تمام نکرده اند که می‌تواند افت ماه‌های اخیر را توضیح دهد. اما این همچنین نشانه‌ای از روند کاهش فروش در ماه‌های آینده برای اپل در چین است، به‌ خصوص که همتایان چینی این شرکت، به شدت روی مدلهای مجهز به هوش مصنوعی مانور می‌دهند.

فروش کلی بازار گوشی‌های هوشمند چینی در فوریه، تقریبا یک سوم کاهش یافت که نشان‌دهنده بی‌میلی مصرف‌کننده‌ها برای هزینه برای کالاهای مورد علاقه شان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران هنوز رشد فروش را در طول سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند، اما انتظار دارند فروش آیفون همچنان رو به وخامت باشد. تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی در هفته جاری، کاهش بیش از ۲۰ درصدی بازار آیفون در سال میلادی جاری را پیش بینی کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102633
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن