یادداشت

سفر رییس جمهور و انتظارات عمومی

حجت الاسلام شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در باره سفر ریاست محترم جمهوری گفت:
جریان پیدا و پنهانی در استان هستند که این نوع سفرها را مدیریت می‌کنند، به گونه‌ای که مسئولین نتوانند با حقایق جامعه و استان آشنا شوند.
سوال ما این است که در استان ما مسئله اول شد آزادسازی سواحل؟؟
انتصابات مسئله دار و مشکل دار و حتی بقای مدیران سابق در مسئولیت‌هایشان ، چیست؟
نمی‌دانیم چه کسی دارد برنامه‌ریزی و اولویت‌ها را تعیین می‌کند!!!!!
آزادسازی ساحل آدرس غلط دادن به مردم است!!!!!!
ما و نیروهای انقلاب مسئله انتصابات را در استان دنبال می‌کنیم و ..‌.

در باره اعتراض امام جمعه بندر انزلی و دیگر دوستانی که در رسانه ها بازتاب یافت، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم.
۱- سفر مسئولان کشور از جمله رییس جمهور محترم به استان گیلان همواره یک فرصت است و مقامات محلی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که از این فرصت ها به نحو موثری استفاده کنند اما به هر دلیلی ضعف های موثری در برنامه سفر وجود داشت که مستلزم بررسی های دقیق تری از سوی دفتر رییس جمهور ی است.
۲- این که اعتراض به مقامات استانی از سوی شخصیت های مختلف و موجهی ، مطرح می شود و به تدریج جریان سفر ایت الله رئیسی به عنوان یک فرصت به ضد خود بدل می شود، نشان گر بی برنامگی، بی تدبیری و بدسلیقگی است.
۳- اگر مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به طور شفاف از سوی شخص ایشان و یا معاون ایت الله رئیسی مطرح می شد ، این همه تردید در باره این سفر ایجاد نمی گردید تا این گونه مطرح شود که آزادسازی سواحل آدرس غلط دادن به مردم است.
۴- استان گیلان مشکلات انباشته و خطرناکی دارد که باید به فوریت در کانون برنامه ریزی ها قرار گیرد اما این که گفته شود آزادسازی سواحل در فهرست مشکلات مهم استان نیست حتما اشتباه است.
۵- به عنوان کسی که در جریان مشکلات استان هستم موضوع حریم یک مشکل عمیق اجتماعی و امنیتی است و دفاع دولت از منافع عمومی سزاوار تقدیر است اما نباید تمرکز بر روی این مساله، دیگر مسایل مهم از جمله سفر ایت الله رئیسی را تحت تاثیر قرار دهد.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81651
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن