انرژی

سرمایه‌ گذاری ۱۲۲ میلیارد دلاری امارات برای افزایش تولید نفت

ابوظبی با وجود محدودیت تولید اوپک، ۴۴۸ میلیارد درهم (۱۲۲ میلیارد دلار) در بخش نفت و گاز طبیعی هزینه می‌ کند تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، ابوظبی با وجود محدودیت تولید اوپک، 448 میلیارد درهم (122 میلیارد دلار) در بخش نفت و گاز طبیعی طی 5 سال آینده هزینه می‌ کند تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

شورایعالی نفت امارات، بزرگ ترین نهاد این کشور در سیاست انرژی، بودجه لازم برای شرکت نفت ملی ابوظبی را تصویب کرده است. طرح سرمایه‌ گذاری تصویب شده شامل رشد و توسعه تمام بخش‌ ها از جمله تولید، پالایش و تجارت می‌ شود.

ابوظبی که بیشترین منابع نفت‌خام امارات را در اختیار دارد، 2 میلیارد بشکه ذخایر نفتی در میادین متعارف خود کشف کرده‌ است. به این ترتیب، کل ذخایر نفتی این کشور به 107 میلیارد بشکه می‌ رسد. این امارت‌نشین همچنین 22 میلیارد بشکه‌نفت غیر متعارف اکتشاف کرده که استخراج آن سخت‌ تر است.

بزرگ ترین تولیدکننده نفت امارات قصد دارد تا از هر بشکه نفت تولید شده، پالایش شده و فروخته شده حداکثر ارزش ممکن را به دست آورد.

این شرکت دولتی قصد دارد تا ظرفیت تولید روزانه خود را تا 2030 به 5 میلیون بشکه برساند. این شرکت در حال حاضر 4 میلیون بشکه تولید دارد. اوپک تولید نفت امارات را تا پایان سال جاری میلادی تا 2.6 میلیون بشکه در روز محدود کرده است. این محدودیت بخشی از قرارداد اوپک‌پلاس جهت تقویت قیمت نفت طی همه‌ گیری ویروس کروناست.

مقامات ابوظبی، پایتخت امارات هفته گذشته اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که امارات اوپک را ترک کند. این اقدام بازارهای نفت را بی‌ ثبات خواهد کرد. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات عنوان کرد که این کشور همواره به قرارداد کاهش تولید پایبند بوده ولی هیچ اشاره‌ ای به آینده امارات در اوپک نکرد.

شورایعالی نفت امارات بودجه ادنوک طی 5 سال آینده را افزایش داده است. ادنوک در 2018 اعلام کرده بود این شورا 486 میلیارد درهم برای سرمایه‌ گذاری طی سال‌ های 2019 تا 2023 در نظر گرفته است.

اوپک و متحدانش از جمله روسیه قرار است که طی اجلاس هفته آینده در مورد افزایش تولید یا تمدید کاهش تولید تا ماه مه تصمیم‌ گیری کنند. با ادامه کاهش تقاضا به خاطر اوج دوباره همه‌ گیری ویروس کرونا، احتمال به تعویق افتادن افزایش تولید وجود دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55357
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن