بانک-بیمه-بورس

رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با همتای عراقی: سرعت توسعه صنعت بیمه در كشور با تقویت زیرساخت های الكترونیكی چند برابر خواهد شد

ظرفیت های بسیاری برای همکاری گسترده تر بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد که باید شناسایی و فعال شوند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی عراق ضمن اعلام این مطلب افزود: شانزده میلیارد دلار حق بیمه تولیدی بر توانمندی و قابلیت صنعت بیمه ایران دلالت دارد که این آمار با توجه به تقویت زیرساخت های دیجیتالی و همچنین تعامل با کشورهای منطقه، رو به افزایش است.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور به موضوع تمرکز نهاد ناظر بر مباحث نظارتی تاکید کرد و اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه در کشور بر شانه بخش خصوصی است و حاکمیت تلاش می کند سهم فعالیت خود را در بخش بیمه های اتکایی کاهش دهد که این امر با تقویت شرکت های تخصصی بیمه اتکایی قابل دستیابی خواهد بود.
دکتر سلیمانی با اشاره به ضریب بالای خسارت در بخش شخص ثالث از این رشته به عنوان پنجره آشنایی و ورود بیمه گذاران به صنعت بیمه یاد کرد و افزود: دریافت بیمه نامه شخص ثالث در ایران اجباری است و همین مساله می تواند زمینه های لازم را برای عرضه محصولات متنوع بیمه ای را فراهم کند.
رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن موارد حمایتی صنعت بیمه بر اهمیت ایفای مسئولیت اجتماعی آن تاکید کرد و گفت: تمامی مصدومان حوادث رانندگی کشور از پوشش بیمه ای بهره مند می شوند و در حوزه های گوناگون دیگر نیز خدمات گسترده حمایتی ارائه می شود.
دکتر غلامرضا سلیمانی ضمن تاکید بر رتبه نخست نهادناظر صنعت بیمه در عرصه خدمات الکترونیکی در سطح دستگاه های اجرایی کشور، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در زمینه حذف بیمه نامه های کاغذی، گام های بلندی را برداشته و با توجه به حرکت جدی پلیس در خصوص تهیه کروکی الکترونیک، پرداخت خسارت به صورت آنلاین، امکان پذیر خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت موضوع همکاری های فرهنگی منطقه ای و فرامنطقه ای اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر فعالیت های فرهنگسازانه چشمگیری در نهادناظر و همچنین صنعت بیمه آغاز شده که حضور موثر در رسانه های مکتوب، صوتی و تصویری، درج مفاهیم بیمه ای درکتب درسی مدارس و دانشگاه ها و نظایر آن صورت گرفته که در صورت تمایل این تجارب در اختیار کشور عراق قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، خانم اسراء صالح داوود _ رئیس بیمه مرکزی عراق_ با ابراز خرسندی از نگاه مثبت نهاد ناظر صنعت بیمه ایران به چشم اندازهای متنوع همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور غیرقابل انکار است و می توان در سایه همین اشتراکات به تفاهم های بسیاری دست یافت.
وی ضریب نفوذ بیمه در عراق را کمتر از یک درصد اعلام کرد و حمایت و همکاری صنعت بیمه ایران را برای بهبود وضعیت بیمه ای خواستار شد.
وبا اشاره به قدمت صد ساله صنعت بیمه در عراق آمادگی کشور متبوع خود را برای افزایش سطح تعاملات بیمه ای اعلام کرد.
شایان ذکر است دکتر سلیمانی و خانم اسراء صالح داوود  در پایان این دیدار در گفتگو با رسانه ضمن ابراز خرسندی از روند گفت وگوهای فیمابین بر ضرورت توسعه همکاری ها به خصوص در حوزه بیمه های حوادث، درمان، مسافرتی و حمل و نقل دریایی تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77709
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن