یادداشت

ستادهای انتخاباتی پسا انتخابات ؟!

در خبرها آمده بود که دکترعباسی استاندار گیلان با اعضای ستادهای مردمی و انتخاباتی آیت الله رئیسی در گیلان در محل استانداری ، دیدار کرده است . صرف نظر از مسایلی که در این نشست مطرح شده ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
۱- سازماندهی ستادهای انتخاباتی، مهم­ ترین رکن در رقابت­ های انتخاباتی است. ستادی منسجم و اصولی که در موفقیت کاندیدا نقش اساسی را ایفا خواهد کرد. همه نامزدهای انتخابات ، ستاد انتخاباتی دایر می کنند تا بتوانند انتخابات را راهبری کنند.
۲- سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پیروزی ایت الله رئیسی به پایان رسید و کابینه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفته و بیش از سه ماه است که دولت مستقر شده و کشور را اداره می کند، در این شرایط، برگزاری چنین جلساتی تحت عنوان ستادهای مردمی انتخابات ایت الله رئیسی ، چه توجیهی دارد ؟
۳- استاندار گیلان انتخاب شده است و گیلان مشکلات فراوانی دارد و همه نیروهای سیاسی و مذهبی و انقلابی وظیفه دارند که برای حل مشکلات به کمک استاندار بیایند تا هزینه توسعه استان کاهش یابد. حمایت از دولت ایت الله رئیسی و استاندار منصوب ایشان باید در قالب مشخص سیاسی انجام گیرد و نه ستادهای انتخاباتی که با پایان انتخابات ، موجودیتی ندارند.
۴- من گمانه زنی نمی کنم که هدف از برگزاری چنین نشست هایی چیست اما وقتی استاندار گیلان هنوز مدیران ستادی خود را مشخص نکرده و وقت ملاقات با مدیران و فرمانداران را ندارد و استان درگیر مسایل و مشکلات انباشته است، برگزاری چنین جلساتی را موجه نمی کند.
۵- مناسب است استاندار گیلان برنامه های بخشی، موضوعی و کلان خود را به طور روشن با مردم که ذی نفعان اصلی هستند، در میان بگذارد. سخنرانی ها، جلسات، سفرها و بازدیدها و … باید در طول برنامه ایشان انجام گیرد نه این که حاشیه بر متن مسلط شود.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79171
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن