گزارش

از لحاظ اجتماعی زنان روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟

پاسخ دادن به سؤال "زنان روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟" بسیار دشوار است. عوامل مختلفی در حوزه‌های مختلف می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. نکته مهم این است که پدیده زنان روستایی کارآفرین پدیده ارزشمندی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. زیرا توسعه کارآفرینی زنان روستایی می‌تواند به توسعه روستاها منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ زنان روستایی کارآفرین پدیده قابل تأمل دنیای امروز هستند. اثرگذاری این افراد تنها در تغییر سطح اقتصاد خانواده نیست. دیده شده زنان‌روستایی کارآفرین تحولی در توسعه روستای خود ایجاد کرده‌اند. بنابراین یافتن پاسخی دقیق برای سؤال ” زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟” اهمیت زیادی دارد. زیرا توسعه کارآفرینی زنان‌روستایی می‌تواند به راهکاری برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی تبدیل شود. ما در این مطلب قصد داریم نقش شرایط و ارتباطات اجتماعی در کارآفرینی زنان‌روستایی را بررسی کنیم.

 زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟ عضویت در گروه‌های ثانویه

تحقیقات نشان می‌دهد زنان‌روستایی که عضو گروه‌های ثانویه هستند بیش از سایرین در کارآفرینی توفیق کسب می‌کنند. گروه‌هایی مانند هیئت امنای مسجد روستا و شورای روستا مهمترین گروه‌های ثانویه هستند. عضویت در این گروه‌ها موجب اتصال زنان روستایی به کانال‌های اطلاعاتی می‌شود. دانش و اطلاعات این زنان نسبت به سایر زنان روستا بیشتر است. به واسطه همان گروه‌ها این زنان از دوره‌های آموزشی مختلف آگاه شده و دانش و مهارت خود را افزایش می‌دهند.

 زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟ آشنایی با کارآفرینان روستایی

صدها کارگاه و دوره آموزشی برای آموزش اصول کارآفرینی به اندازه ارتباط با یک کارآفرین موفق تأثیرگذار نیست. مردمان روستا به سختی به افراد غریبه و حرف‌های جدید اعتماد می‌کنند. بنابراین بعید است که مربی کارآفرینی بتواند به تنهایی زنان روستایی را به کارآفرین تبدیل کند. اما اگر در کنار آموزش اصول کارآفرینی، یکی از زنان روستایی کارآفرین را معرفی کند دیگران به راحتی به او اعتماد می‌کنند. برای اغلب روستاییان، سؤال ” زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟” بی‌پاسخ است. اما زمانی که با زنی مشابه خود آشنا می‌شوند که به کارآفرین موفقی تبدیل شده به این کار اعتماد پیدا می‌کنند. ضمن اینکه تجربه کارآفرینان موفق، در عمل برای زنان روستایی بسیار مفید و کارآمد است.

زنان روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟
از لحاظ اجتماعی زنان روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟

 

 زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟ صمیمیت با دیگر زنان روستا

کارآفرینی مستلزم انجام کار گروهی و بکارگیری هدفمند مهارت‌های افراد مختلف است. بنابراین زنان روستایی کارآفرین کسانی هستند که با دیگر زنان روستا ارتباط صمیمی دارند. این ارتباطات مؤثر می‌تواند در تأمین سرمایه، تأمین مواد اولیه و جلب همکاری بسیار مؤثر باشد. در آینده نیز این ارتباطات می‌تواند زمینه توسعه کسب و کار را فراهم سازد. به عبارت دیگر ایجاد ارتباط مؤثر با دیگر زنان روستا در فرایند راه‌اندازی، اداره و توسعه کسب و کار نقش غیر قابل انکاری دارد.

 زنان‌روستایی چگونه تبدیل به کارآفرین می‌شوند؟ تسهیلات مالی

مهمترین مشکل زنان‌روستایی تأمین سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار است. تجربه نشان داده که در مناطق روستایی که دولت یا بخش خصوصی از کارآفرینان حمایت کرده زنان روستایی به کارآفرینان موفقی تبدیل شدند. زیرا نقش زنان روستایی در اقتصاد خانواده و روستا غیر قابل انکار است. زنان روستایی در طول زندگی خود برای اداره امور زندگی مهارت‌های بسیار زیادی می‌آموزند. هریک از این مهارت‌ها می‌تواند دست‌مایه راه‌اندازی یک کسب و کار موفق باشد. مشروط بر اینکه در زمینه اصول کسب و کار و مهارت‌های مالی مورد نیاز آن تحت آموزش قرار گیرند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73567
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن