اقتصادی

زارع ، عضو کمیسیون بودجه مجلس: طرح تامین مالی زنجیره‌ای موانع پیش روی اقتصاد پویا را کنار می زند

زارع ، عضو کمیسیون بودجه مجلس: طرح تامین مالی زنجیره‌ای موانع پیش روی اقتصاد پویا را کنار می زند

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر آمادگی مجلس جهت حمایت از دولت در راستای تقویت بخش تولید خبر داد و گفت: طرح تامین منابع مالی زنجیره تولید موانع پیش روی اقتصاد پویا را کنار خواهد زد. رحیم زارع با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی با هدف پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و همچنین بهبود وضعیت کشور، گفت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که ضمن تقویت تولید ملی از رشد بی رویه تورم و همچنین قدیمی در جامعه جلوگیری شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تامین منابع زنجیره تولید که با هدف کمک به بخش نوید رونمایی شده، افزود: تأمین مالی زنجیره تولید منجر به تأمین نیاز نقدینگی بنگاه‌ها، کم شدن نقدینگی بانک‌ها، و از طرفی بهبود ترازنامه بانک‌ها خواهد شد که این مطالبه دیرینه ما از شبکه بانکی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمرکز از تزریق های نقدینگی به سوی استفاده از ابزارهای راهبردی در بخش تولید هدایت شود، تصریح کرد: حرکت به سمت تقویت تولید با حذف واسطه های غیر ضرور می‌تواند هزینه های تولید را به نسبت چشم گیری کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با حذف نقدینگی و استفاده از ابزارها و روش های تامین مالی نظارت بر روند تولید افزایش یافته و به این ترتیب بسیاری از موانع شناسایی خواهد شد، گفت: با استفاده از چنین ظرفیتی دیگر اطمینان حاصل خواهد شد که منابع مستقیم به دست تولید و در نتیجه تولید کننده واقعی خواهد رسید.

زارع با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های تامین منابع مالی زنجیره با هدف جلوگیری از توقف مسیر لازم است، تصریح کرد: مجلس آماده کمک به دولت در راستای تامین هر چه بیشتر زیرساخت‌های روش مذکور با هدف کمک به تولید است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88525
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن