بین الملل

رژیم صهیونیستی دنبال تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین

رژیم صهیونیستی قصد دارد در واکنش به حکم اخیر دیوان کیفری بین الملل، تحریم‌هایی را علیه رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، دولت رژیم صهیونیستی در صدد است تحریم‌هایی را علیه رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در تلافی حکم اخیر دیوان کیفری بین الملل اعمال کند.

براساس حکم اخیر دیوان کیفری این دادگاه صلاحیت تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی از جمله کرانه باختری و نوار غزه را دارد.

مسئولان رژیم صهیونیستی معتقدند که پیوستن یکجانبه فلسطین به نهادهای بین المللی و ارائه شکایت درباره جنایت‌های جنگی نقض توافق‌های اسلو است.

کارگروه رژیم صهیونیستی ویژه دادگاه کیفری بین الملل به رهبری زئیو الکین پیشنهاد تحریم رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین را داده است.

الکین رهبری کارگروه مشترک بین وزارتخانه‌ها از مه تا دسامبر را قبل از استعفایش از دولت برعهده داشت.

از جمله تحریم‌های پیشنهادی محروم کردن مسئولان ارشد فلسطینی از سفر به خارج است زیرا این مسئله تهدیدی علیه آزادی تردد مسئولان اسرائیلی و افسران نظامی در صورت صدور حکم جلبشان است.

از جمله دیگر پیشنهادات متهم کردن مسئولان فلسطینی به تحریک به تروریسم است. در ازای بازداشت هر افسر اسرائیلی به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی یک مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین متهم می‌شود.

الکین همچنین پیشنهاد شهرک‌سازی های جدید در کرانه باختری در پاسخ به هر اقدام خصمانه تشکیلات خودگردان فلسطین را داد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرد. یک مسئول ارشد دولتی این رژیم اعلام کرد، رژیم صهیونیستی انواع احتمالات را بررسی میکند.

این مسئول گفت: واضح است که نگرانی ما تنها درباره اسرائیل و دادگاه نیست بلکه درباره رفتار فلسطینی‌هاست. مشکل تصمیم فلسطین برای پیوستن به دادگاه و متهم کردن اسرائیل است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63687
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن