سیاسی

روحانی: فضای مجازی کتابخانه عظیمی را در اختیار انسان قرار داده است

روحانی با بیان اینکه فضای مجازی، کتابخانه عظیم بی‌انتهایی را در اختیار انسان قرار داده است، تاکید کرد: فضای مجازی تحول شگرفی را در دنیا ایجاد کرده که اصلاً پایه‌ای برای تحولات دیگر علمی و اندیشه‌های جدید شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجّت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، صبح امروز (شنبه ۲ اسفند) در آیین اختتامیه سی و هشتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: انصافاً اگر کتاب نبود ارتباط ما با دنیای گذشته تقریباً مقطوع بود. حالا آثاری از گذشته باقی مانده و میراث فرهنگی چیزهایی را باقی گذاشته ولی مثل کتاب که تبیین کند یا نظریات علمی را تشریح کند هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: حتی گنجینه‌های معنوی ما در سایه کتابت باقی مانده است. خود کتب آسمانی، روایات پیامبر و ائمه، تاریخ زندگی‌شان اگر نوشته نمی‌شد و می‌خواست سینه به سینه منتقل شود خیلی متفاوت بود.

روحانی با بیان اینکه زمان زیادی از تاریخ انقلاب ما نگذشته است، گفت: گاهی می‌بینم دوستانی که در نهضت یا انقلاب بوده‌اند یک قسمت از تاریخ انقلاب را  اشتباه روایت می‌کنند. مثلاً می‌گویند فلان تاریخ این اتفاق افتاده در حالی که اشتباه می‌گویند. بنابراین کتاب برای ما مخزن بزرگی است که اسرار نهفته و داستان‌های گذشته را در دل خود نگه داشته تا امروز برای ما بیان کند.

وی با بیان اینکه اگر کتاب نبود خسارت بزرگی برای بشریت رخ می‌داد، اهمیت کتابت کتاب‌های آسمانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ای کاش غیر از قرآن مثلاً تورات، انجیل و زبور هم دست نخورده مانده بود. آنها هم کلمات حق بوده در عصر خودشان.

روحانی ادامه داد: شما ببینید آدم از قرآن چقدر لذت می‌برد. نمی‌شود آدم یک صفحه قرآن را ولو هزار بار خوانده باشد بار جدید که می‌خواند، معنای جدیدی برداشت نکند.

وی با بیان اینکه امروز، کتابتِ جدیدی به نام فضای مجازی ایجاد شده که چیز عجیبی است،‌ اظهار داشت: یکی از اختراعات تحول بخش بشر در قرون اخیر فضای سایبری است. چه کسی فکر می‌کرد با وسیله کوچکی به‌نام موبایل در جیب، که در آینده ریزتر و کوچک تر می‌شو، بسیاری از دانش‌ها در اختیار انسان قرار گیرد.

روحانی ادامه داد: فضای مجازی، کتابخانه عظیم بی‌انتهایی را در اختیار انسان قرار داده است. فضای مجازی تحول شگرفی را در دنیا ایجاد کرده که اصلاً پایه‌ای برای تحولات دیگر علمی و اندیشه‌های جدید شده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64258
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن