سیاسی

روحانی: سال آینده سال غلبه بر کروناست

رئیس جمهور گفت: ان‌شالله سال ۱۴۰۰ از سال‌هایی است که خداوند رحمت خود را بر مردم نازل می‌کند و می‌توانیم پرده‌هایی که موجب آزار مردم شده را کنار بزنیم و مردم در بیماری کرونا و جنک اقتصادی موفقیت‌های بزرگی به‌دست خواهند آورد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های تعاون و میراث فرهنگی طی سخنانی اظهار داشت: بخش فولاد ارزآوری خوبی و خصوصا در این سه سال برای کشور داشت و این سه سال، سال‌های سخت و تحریم بوده و ان‌شالله سال 1400 از سال‌هایی است که خداوند رحمت خود را بر مردم نازل می‌کند و می‌توانیم پرده‌هایی که موجب آزار مردم شده را کنار بزنیم و مردم در بیماری کرونا و جنک اقتصادی موفقیت‌های بزرگی به‌دست خواهند آورد.

رئیس‌جمهور در ابتدای این مراسم، به‌صورت ویدئوکنفرانس دستور بهره‌برداری از کارخانه گندله‌سازی سه چاهون و 2هزار و 400 مرکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی در کشور را در حوزه طرح‌های ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز احیا و مرمت 320 اثر تاریخی و فرهنگی در استان گلستان و 7 پروژه میراث فرهنگی در استان همدان را در حوزه طرح‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر کرد. ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 15هزار و 804میلیارد تومان است که برای 13هزار و 158نفر اشتغال به همراه دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد:  اینکه در یک روز می‌توانیم ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار بزرگ اجتماعی است و باید به همه خانواده هایی که در توانمندسازی و آگاه سازی به کمک نیاز دارند، کمک کرده تا رنج مردم کاهش پیدا کند.

روحانی با اشاره به افتتاح بخش میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی برای ما یک سند است. اگر هزاران کتاب در تاریخ از تمدن ایران گذشته و هنرمندان بخوانیم، رفتن به اصفهان و دیدن میدان نقش جهان بیش از آن هزار کتاب فریاد می‌زند و سخن می‌گوید که چه دانشمندان و ریاضیدانان، معماران و طراحان ارزشمندی توانستند با بهترین مصالح زیباترین ساختمان‌ها را برای ما بسازند.

وی تاکید کرد: هتل‌ ها و ساختمان‌های بسیار گرانقیمتی در اسپانیا هست که قرن‌ها قبل به‌ دست مسلمان‌ها ساخته شده است و ما می‌توانیم از این مکان‌ها بهره‌برداری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی انجام دهیم. سال گذشته شرایط خاصی برای گردشگری، هتلداران و همه آنهایی که خدمات گردشگری را انجام می‌دهند، به وجود آمد که سال سختی بود و دچار مشکل شدند. ما از این مسئله عبور می‌کنیم و سال آینده سال غلبه بر ویروس و احیای همه این مشاغل البته نه آغاز سال خواهد بود.

وی ادامه داد: هم واکسن خارجی اضافه می‌ شود و به اندازه کافی وارد می‌ شود و هم واکسن داخلی به بازار می‌ آید و این مجموعه سال آینده را متحول می‌کند. علاوه بر این یک عده مردمی که مبتلا شده و عبور کردند به طور طبیعی واکسینه شدند، عده‌ای هم که مبتلا نشدند با این واکسن، واکسینه می‌شوند.

رییس جمهوری بیان کرد: ما در مجموع می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم و این اپیدمی پایان یابد و مردم ما در سال ۱۴۰۰ بتوانند روزهای راحت‌تری را در زندگی داشته باشند. دولت همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و بخش گردشگری ما سال آینده روزهای بهتری نسبت به سال ۹۹ خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65817
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن