اقتصادی

رفتن به سمت خدمات الکترونیکی و غیرحضوری

به گزارش ایسنا، علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیشب در برنامه پایش با موضوع «نمایشگاه بهاره اینترنتی» بیان کرد: جشنواره مجازی بهاره بدین صورت است که کسب و کارها خدمات خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند، این کار البته نیاز به مقدماتی دارد که در حال فراهم آوری است. در نگاه کلان باید زیرساخت های برگزاری این جشنواره ها در میان مدت ایجاد شود، تا آینده نیز بتوان از آنها استفاده کرد.

این مسئول وزارت صنعت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، افزود: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می شود و هر روز به ۴ نفر ۵ میلیون تومان هدیه داده می شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۸۰ فروشگاه اینترنتی اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره داشته اند، فروشگاه ها نیز خدمات مختلفی به مردم ارائه می دهند و از جمعه این جشنواره آغاز به کار کرده است.

رهبری گفت: برنامه‌ای با اتاق اصناف در خصوص کسب و کارهایی که فروش اینترنتی ندارند، طراحی شده، بدین صورت که فروشگاه‌های اینترنتی عضو جشنواره به این واحدهای صنفی غرفه‌هایی رایگان را اختصاص می‌دهند تا این واحدهای صنفی بتوانند به راحتی از فروش اینترنتی استفاده کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، توضیح داد: به واحدهای صنفی که دانش لازم برای کار با اینترنت نداشته‌اند نیز آموزش های لازم داده شده است.

رهبری ادامه داد: حضور در بازار تجارت الکترونیک، امکان رقابت و بازاریابی را نیز برای فروشندگان فراهم می کند، بسترهای فروشگاه های اینترنتی، یک سری هشتگ برای فروشندگان تولید کرده اند که اگر فروشندگان کالاهای خود را با این هشتگ به فروش رسانند، در یک بخش ویژه در سایت برای آنها تبلیغ می کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرصت ایجاد فروشگاه های اینترنتی جدید نیست و ما فعلا در حال ساماندهی کردن فروشگاه‌های اینترنتی فعلی و استفاده از ظرفیت آنها هستیم، برای بعد از سال روی اینکه خدماتی را به فروشگاه های جدید الاحداث بدهیم، برنامه هایی خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: در چندین سال اخیر برای تجارت الکترونیک کشور زحمات زیادی کشیده است و در برخی شاخص ها ما از نظر جهانی رتبه خوبی داریم، در سال گذشته ۲۰۸ هزار میلیارد تومان میزان تجارت الکترونیک کشور بوده و یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تعداد معامله الکترونیک کشور بوده است.

وی افزود: البته وقتی کسب و کارهای ما به صورت حضوری فروش بیشتری دارند، طبیعی است برای ورود به بازار اینترنتی کند عمل کنند.

رهبری با بیان اینکه نیاز به مشوق هایی برای حضور کسب و کارها در فضای الکترونیکی است، گفت: به عنوان مثال می توان از اهرم مالیات بر ارزش افزوده برای این موضوع استفاده کرد و کسب و کارهایی که فروش اینترنتی دارند مالیات ارزش افزوده کمتری بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب راهکارها برای مقابله با کرونا از جنس تعویق و تخفیف است اما فرصت تجارت الکترونیک می تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و باید قبل از وقوع حادثه به فکر آن بود.

مسئول تجارت الکترونیک کشور در پایان افزود: در جشنواره اینترنتی بهاره قرار بر این است هر استان واحدهای صنفی خود را در فروشگاه‌های مختص همان استان سازماندهی کنند، اگر هماهنگی بین اصناف صورت پذیرد افرادی که کالاهای کشاورزی نیز به فروش می رسانند می توانند از این بستر استفاده کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=17690
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن