گیلان

رصد داوطلبان انتخابات شورای شهر‌‌ !!!!!!

تفاهم آنلاین_ ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، آغاز شده است. تبلیغات میدانی و مجازی نامزدها و توزیع سیم کارت ها و پذیرایی از گروه های هدف و شعارهای دهان پرکن و بی پشتوانه و سلام وصبح بخیر گفتن ها وانتخاب مدیر عامل باشگاه ها و به عضویت درآمدن اعضا هیت رئیسه هیت های ورزشی و… شدت گرفته است؛ بنابراین، برای این که حوادث و اتفاقات شوراهای گذشته شهر رشت ، تکرار نگردد توجه به چند نکته را لازم می دانم.

۱- وقتی یک گروه سیاسی و یا قومی و محفلی بر شورا مسلط شود به طور قطع شهرداری نیز رنگ سیاسی بخود می گیرد و بیشترین ضرر را شهروندان متحمل می شوند.

۲- اگر اداره امور عمومی (شهر) فرایندی سیاسی تلقی شود، کارآیی نظام اداری، اهمیت کمتری می یابد و تحقق اهداف سیاسی، اولویت خواهد داشت و ما تأثیر این نوع نگاه بر نظام اداری و مدیریت شهری را در موارد زیر دیده ایم؛
انتصاب مدیران؛
جابه جایی مدیران؛
گسترش حجم نیروی انسانی؛
استخدام نیروهای آشنا و سفارشی بدون درنظر گرفتن تجربه یا تحصیلات مرتبط؛
تحمیل جناح بندی های سیاسی؛
ایجاداهداف فرعی و ثانویه و اولویت آنها بر اهداف اصلی و اولیه؛
ایجاد دستگاه های موازی؛
تحمیل و اجرای  تصمیمات خاص و غیرکارشناسی؛
تحمیل طرح های خارج ازظرفیت وسلیقه ای.

۳- با گدَشت حدود چهار سال از عمر شورای پنجم رشت و عملکرد ناامید کننده آن، من ندیدم که بسیاری از مدعیان کنونی عضویت در شورای آتی رشت در باره مشکلات بی شمار شهر و شورا، موضع گیری کنند و در آستانه انتخابات همه مدعی حل مشکلات شهر هستند؟!

۴- باید به شهروندان رشتی یاداوری کرد ضمن مشارکت در انتخابات، در انتخاب نمایندگان خود برای حضور در پارلمان شهری، به سوابق تخصصی، فکری، اخلاقی، مالی و توانایی نامزدها توجه کنند تا کسانی وارد شورا نشوند که شخصیت شهروندان را خدشه دار کنند؛ بنابراین، برای جلوگیری از تکرار این واقعه تلخ، با هوشیاری و رصد کارنامه داوطلبین، به تشکیل شورای متعهد و پاسخ گو کمک کنند.

✍یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66263

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن