گیلان

رشد 14 درصدی مصرف گاز در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با ضروری دانستن مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی درجهت پایداری جریان گاز اظهار داشت: مشترکین گیلانی از ابتدای آذرماه تاکنون بالغ بر 500 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حسین اکبر در گفت‌وگوی زنده خبری شبکه استانی باران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به صورت متوسط در حدود 24 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود و این درحالی است که در برف سنگین بهمن 98 روزانه در حدود 29 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شد و این امر نشان‌دهنده مصرف بالای گاز در گیلان است.

وی با نامطلوب برشمردن وضعیت مصرف گاز استان افزود: علی‌رغم پایداری مناسب فشار گاز، در صورت ادامه این روند ممکن است با افت فشار در شبکه‌ها مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه سخنان خود، از مشترکین گاز درخواست کرد تا با کاهش یک درجه ای دمای منازل، استفاده از البسه گرم و زمستانی و…، ضمن صرفه‌جویی در مصرف، با کاهش هزینه‌ها به اقتصاد خانواده کمک نمایند.

اکبر با اشاره به طرح دولت مبنی بر رایگان شدن مبلغ قبض گاز مشترکین کم مصرف، اظهار داشت: بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح کشور برای اجرای این مهم در حال انجام است که در صورت ابلاغ در شرکت گاز اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع طرح ملی بهینه‌سازی مصرف موتورخانه‌های واحدهای خانگی و تجاری عنوان کرد: در استان گیلان بالغ بر 2 هزار مشترک واجد شرایط ثبت نام در این طرح بزرگ می‌باشند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات در حال انجام می‌باشد.

اکبر با بیان اینکه مشترکین مذکور هزینه‌ای را در خصوص اصلاح مصرف موتورخانه منزل خود پرداخت نکرده و هزینه‌ها توسط شرکت گاز پرداخت خواهد شد، اظار کرد: اجرای این طرح، سهم به سزایی در بهینه‌سازی مصرف سوخت موتورخانه‌ها داشته و موجب صرفه‌جویی در هزینه پرداختی مشترکین خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57947
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن