انرژی

رشد ۲۸ درصدی مصرف گاز در کشور

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری با کاهش دمای هوا در روزهای گذشته رشدی ۲۸ درصدی را نسبت به هفته قبل تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا، کاهش دما امسال زودتر از سال های قبل در کشور اتفاق افتاده و این امر باعث شده تا استفاده از وسایل گرمایشی در روزهای گذشته افزایش داشته باشد، این در حالی است که در سال‌های گذشته استفاده از این وسایل از آبان ماه آغاز می‌شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه اکنون مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به ۲۵۳ میلیون متر مکعب رسیده است، گفت: ‌این میزان مصرف در هفته گذشته ۱۹۷ میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته «محمد عسگری» این اعداد حکایت از رشد ۲۸ درصدی مصرف گاز در روزهای اخیر دارد که به دنبال کاهش دمای هوا در کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، ‌ مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

با وجود کاهش دمای سراسی در کشور اما هیچ مشکلی در تامین گاز بخش خانگی و تجاری وجود نداشت و شبکه گاز کشور نیز پایدار بود. تا آنجا که به دلیل بارش برف در استان‌های شمالی اگرچه شبکه آب و برق با اختلال رو به رو شد اما گاز هیچ کدام از این مناطق با قطعی رو به رو نشد.

همچنین ایران توانست در این مدت به تعهدات صادرات گاز خود نیز عمل و کند به طور میانگین روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز نیز به نیروگاه‌ها تحویل دهد.

دستیابی به این موفقیت با افزایش تولید گاز از پارس جنوبی و افزایش ظرفیت شبکه گاز به یک میلیارد متر مکعب در روز در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49381
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن