بین الملل

رسانه‌های غربی چگونه حقایق را در سوریه وارونه جلوه می‌دهند؟

الثوره سوریه در مطلبی به نقش رسانه‌های غربی در وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌ها در سوریه اشاره کرده و از آن به عنوان سلاحی از سوی آمریکا، کشورهای غربی و صهیونیزم بین الملل، یاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل یکتا پرس، الثوره سوریه در مطلبی به نقش رسانه‌های غربی در وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌ها در سوریه اشاره کرده  و آورده است: رسانه‌های آمریکایی با انتشار مطالب دروغین و گمراه کننده از رویدادهای دنیا در راستای فریب افکار عمومی حرکت می‌کنند.

این رسانه نوشت: این رسانه‌ها معمولا به منابع ناشناس و مجهول در انتشار اخبار و گزارش‌های خود روی می‌آورند و این سیاست آمریکا برای فریب افکار عمومی دنیاست. این سیاست همسو با طرح‌هایی است که در مراکز سیاست‌گذاری از سوی لابی‌های حاکم در آمریکا تهیه می‌شود.

الثوره می‌نویسد: همه به خوبی به یاد دارند که رسانه‌های آمریکایی زمینه را برای شروع جنگ عراق در سال 2003 از طریق دادن اطلاعات غلط از منابع ناشناس، فراهم کردند. این رسانه‌ها به طور گسترده از این منابع مجهول برای انتشار در شبکه‌های خبری و روزنامه‌های خود بهره بردند.

این رسانه گزارش داد: در مقابل در بیشتر موارد این رسانه‌ها در دام دروغ و کذب خود گرفتار می‌شوند و شیوه‌های آنها برملا می‌شود به ویژه اینکه پس از سال‌ها از جنگ عراق، مسئولان ارشد آمریکا مانند «کالین پاول» مجبور به تبری از روایات کذبی که ترویج کردند، شدند و عذرخواهی کردند که در دام گمراهی افتاده‌اند.

الثوره می‌نویسد: روز به روز گمراهی و دروغ دولت‌های آمریکا ضد کشورهایی که در منطقه در برابر پروژه آمریکایی-صهیونیستی ایستاده اند، آشکارتر می‌شود و نکته مهم‌تر اینکه این رسوایی از درون آمریکا رخ می‌دهد به طوری که «جیمی دور» تحلیلگر سیاسی آمریکا در برنامه گفتگوی سیاسی هفتگی از طریق یوتیوپ به دروغ پردازی رسانه‌ای غربی‌ها از طریق رسانه‌های بین المللی در حوادث سوریه پرداخت.

این رسانه می‌نویسد: «جیمی دور» فاش کرد که چگونه اخبار دروغ و گمراه کننده از سوریه منتشر می‌شود مشابه آنچه که قبل و در حین جنگ عراق رخ داد و مشخص شد که عراق رابطه‌ای با حوادث یازده سپتامبر ندارد و سلاح کشتار جمعی آنگونه که دولت‌های غربی و رسانه‌های آنها ترویج داده‌اند، نداشته است. رسانه‌های آمریکایی و غربی در آنزمان با شواهد دروغین برای توجیه مردم خود در حمایت از جنگ گام برداشتند.

الثوره گزارش داد: اسنادی که «جیمی دور» فاش کرد و در برخی رسانه‌های انگلیسی هم در سپتامبر گذشته منتشر شد حکایت از اقدام عملیات گمراه کننده ضد سوریه دارد و اینکه چگونه کشورهای غربی و در راس آنها انگلیس و آمریکا و رسانه‌های آنها تبلیغات گمراه‌ کننده گسترده انجام دادند تا گروه‌های تروریستی را به عنوان گروه‌های مسلح میانه رو، ترویج دهند.

این رسانه سوری در ادامه به نقشی که رسانه‌های غربی در حوادث سوریه به ویژه «سی ان ان» آمریکا درباره حمله ادعایی در «دوما» از سوی ارتش سوریه داشتند، اشاره و آورده است: «سی ان ان»  مدعی شد که خبرنگارش در «دوما» هنگام حمله حضور داشته تا وانمود کند که گاز سمی استفاده شده است. این خبرنگار مدعی شد که گاز سمی را استنشاق کرده است؛ اگر این خبرنگار گاز سمی را استنشاق کرده بود که باید می‌مُرد پس گازی استنشاق نکرده و اصولا گازی برای استنشاق وجود نداشته است. با این حال فایل ویدئویی از خبرنگاری منتشر کرد که مدعی شد که گاز استنشاق کرده است.

الثوره در ادامه نوشت: «جیمی دور» در ادامه تشریح می‌کند که چگونه غربی‌ها با پروپاگاندای رسانه‌ای در راستای خدشه وارد کردن به وجهه دولت سوریه برای توجیه حمله به سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم به ویژه داعش، حرکت کردند. «جیمی دور» تاکید می‌کند که بیشترین طرف مرتبط با داعش آمریکاست که حمایت مالی از آن کرده است و اسناد فاش شده آنرا آشکار کرده است.

این رسانه سوری از به کارگیری 1600 خبرنگار بارز بین المللی برای حمایت از تروریست‌ها و بازارگرمی برای آنها و اینکه چگونه رسانه‌ها تلاش کردند که گروه‌های تروریستی در سوریه را در برابر افکار عمومی دنیا تلطیف کنند و برای آنها تبلیغ کنند، پرده برداشت.

الثوره در ادامه گزارش داد: «مارک کورتز» تحلیلگر انگلیسی در مقاله ای در «میدل ایست ای» در ماه مه سال گذشته اسناد منتشر کرد که طی آن از عملیات محرمانه انگلیس علیه سوریه در اوایل سال 2012 یعنی آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه پرده برداشت و اینکه انگلیس در انتقال محموله‌های تسلیحاتی برای تروریست‌ها و آموزش و سازماندهی آنها با همراهی آمریکا و نظام سعودی دخیل بوده است.

این رسانه همچنین به نقش انگلیس و رسانه‌های آن در بهبود وجهه تروریست‌ها در سوریه و ارائه چهره‌ای میانه رو از آنها در میان افکار عمومی پرداخت و در پایان می‌نویسد: مشخص می‌شود که رسانه‌ها نقش خطرناک و فعالی در این دوره دارند و خطرناکتر بودن آن از این جهت است که به عنوان سلاحی از سوی آمریکا، کشورهای غربی و صهیونیزم بین الملل در راستای استراتژی گمراهی ملت‌ها و وارونه جلوه دادن واقعیت، استفاده می‌شود تا افکار عمومی را پذیرای آنچه برایش برنامه ریزی می‌کنند؛ شامل جنگ‌ها، تجاوزات و جنایات، تروریسم، محاصره و تحریم کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61386
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن