اجتماعی

راه‌اندازی 5 سرای تجربه در تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره ایجاد سراهای تجربه در پایتخت توسط شهرداری تهران گفت: استفاده از تجارب سالمندان و بزرگسالان برای جوانان بسیار می‌تواند در زندگی موثر واقع شود، بر همین اساس سراهای تجربه در ۵ نقطه از تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام بیان داشت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، توسعه سراهای تجربه فعلاً متوقف شده است و پس از مهار شدن این بیماری افزایش تعداد این سراها حتماً مدنظر قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره اقدامات مدیریت شهری برای سالمندان در پایتخت اظهار داشت: ارائه کارت منزلت به سالمندان توسط شهرداری تهران جهت استفاده این قشر از جامعه از حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس و مترو به صورت تخفیف‌دار مدنظر قرار گرفته است.

وی درباره شرایط دریافت کارت منزلت توسط سالمندان گفت: دریافت کارت از طریق ارسال پستی درب منزل امکان‌پذیر است ولی حتما باید این افراد با مراجعه به سامانه درخواست کارت منزلت نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت‌نام و دریافت کد پیگیری اقدام کنند.

نژادبهرام افزود: سالمندان با دریافت کارت منزلت از تخفیف ۹۰ درصدی کارت بلیت مترو و اتوبوس به صورت یک ساله بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه، با گرامیداشت هفته سالمند در کشور خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی با توجه به فرهنگ مذهبی و ملی که دارد، احترام به سالمندان و بزرگسالان را جزو دستورالعمل‌های زندگی می‌داند که امیدواریم، راهکارهای بیشتری نیز در کشور برای کمک به سالمندان که سرمایه‌های زندگی هستند، اجرایی شود و هر چه بهتر بتوانیم قدر و منزلت این قشر از جامعه را بدانیم.

نژادبهرام اظهار داشت: مناسب‌سازی بوستان‌ها، معابر و خیابان‌های تهران برای ۴ گروه از جامعه از جمله سالمندان، کودکان، معلولان و زنان باردار طی ۳ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است که توسعه این برنامه نیز هرچه بیشتر مد نظر قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48327
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن