بانک-بیمه-بورس

راهکار سامورایی ها در افزایش ضریب نفوذ بیمه

بهترین راه حل ارتقای آگاهی عمومی در خصوص آموزش مفاهیم بیمه در مدارس است؛ شرکت های بیمه‌ای باید با کارشناسی موضوعات را از گروه های پایه شروع کنند تا دانش آموزان با گذراندن دوره های تحصیلی نسبت به خدمات بیمه ای آشنایی کامل داشته باشند. با همکاری آموزش و پرورش قرار شد زنگ بیمه در مدارس به صدا درآید و آموزش بیمه از طریق اپلیکیشن شاد انجام شود که باید در این راستا بیمه‌گران با کارشناسی و جذاب‌ کردن مطالب و استفاده از کارشناسان حوزه کودک مفاهیم مورد نیاز را در اختیار دانش‌ آموزان پایه قرار دهند. درهمین راستا با آموزش بیمه در مدارس ژاپن آشنا می‌شوید.

 

کشور ژاپن برای افزایش ضریب نفوذ بیمه تلاش کرد تا آگاهی عمومی را در جامعه ارتقا دهند. شرکت های بیمه در ژاپن از سال 1953 تا کنون آموزش بیمه درمدارس را  در دستور برنامه های خود قرار داده اند وعلاوه بر مدارس، کارکنان دولت هم با گذراندن دوره هایی، گواهینامه دریافت کنند. در ابتدا شرکت های بیمه درباره آموزش مفاهیم بیمه به صورت مکتوب به آموزش و پرورش ژاپن پیشنهاد دادند واهمیت آموزش بیمه را توسط نمایندگان شرکت‌های بیمه به آموزش و پرورش تاکید کردند که دانش آموزان پایه باید در این راستا آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
شرکت های بیمه به صورت مستمر در حال فعالیت انتشار و افزایش آگاهی در مورد خدمات بیمه ای در میان مردم کشورشان هستند. طبق نظر سنجی عمومی در مورد سرمایه گذاری بیمه که در ماه مه سال جاری توسط دفتر هیات دولت ژاپن انجام شد، 66 درصد معتقد بودند که دانش پایه در مورد خدمات بیمه باید در مدارس به ویژه کودکان و دانش‌آموزان که آینده ژاپن را می سازند، آموزش داده شود. شرکت های بیمه در ژاپن با مطالعه جامع به دنبال ارتقا و تقویت ضریب نفوذ بیمه هستند.
تیم پشتیبانی برای تهیه مطالب جامع در جهت آموزش خدمات بیمه به دانش آموزان به آموزش و پرورش ژاپن اعزام شدند تا خدمات بیمه‌ای در قالب های مختلف اعم از مطالب آموزشی، اعزام مدرسان، برگزاری سمینارها و واحدهای عملی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود تا آنها فقط از طریق کتب درسی و در فضای خشک مطالب را آموزش نبینند بلکه در فضای جذاب مفاهیم بیمه ای را فرا گیرند. شرکت های بیمه تلاش می کنند از راه های مختلف دانش آموزان را به درک مطلب نزدیک تر شوند و در نهایت نسبت به خدمات بیمه ای آشنا شوند. دولت ژاپن برای فراگیری مطالب آموزشی در مدارس، بودجه ای را در این زمینه در نظر گرفته تا دانش آموزان بتوانند در شرایط مناسبی آموزش بیمه‌ای را فراگیرند. مطالب اموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و در این راستا هم کلاس های مختلفی برای معلمان در نظر گرفته شد تا آنها هم نسبت به خدمات بیمه‌ای آشنا شوند. مدارس علاوه بر آموزش کتبی در خصوص بیمه، مسابقات مقاله نویسی درباره موضوعات مختلف حوزه بیمه، تحقیق در رابطه با خدمات بیمه‌ای به دانش‌آموزان به عنوان واحدهای عملی ارائه شود. نمایندگان شرکت‌های بیمه به صورت مداوم درگیر آموزش بیمه هستند.
لازم به ذکراست مقوله آموزش عمومی بیمه در مراکز آموزشی کشورمان نیز درچندسال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بیمه مرکزی ایران با همکاری وزارت آموزش و پرورش مفاهیم مربوط به بیمه را درکتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی وارد کرده تا دانش آموزان بتوانند با مسائل مربوط به بیمه بیشترآشنا شوند. امید است با این همکاری ها شاهد تداوم روند آموزش و یادگیری در جامعه بیش از گذشته باشیم .

محمد باباالهی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57433
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن