کارآفرینی

راهکارهایی برای کاهش ریسک ایده‌های استارت‌آپی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: فعالان حوزه نوآوری نیاز نیست که در راه اندازی یک استارت‌آپ، یک مدل کسب و کاری را که تا کنون در دنیا وجود نداشته، خلق کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین، سیاوش ملکی‌فر در رویداد مجازی جذب سرمایه در حوزه آموزش به استارت‌آپ‌ها افزود: آن‌ها کافی است یک مدل کسب‌وکار، یک بوم و یک ایده استارت‌آپی را که در دنیا آزموده شده و جواب داده بگیرند و یک اجرای بدون نقص در کشور ارائه کنند.

وی یادآور شد: بزرگان استارت‌آپی کشور نیز هیچ کدام برای اولین بار در دنیا و ایران ایجاد نشده است، بلکه همه یک کپی هوشمندانه و ایرانی شده از حوزه‌های مختلف هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: فناوران می‌توانند با کپی کردن استارت‌آپ‌های خوب دنیا بخشی از ریسک‌های خود را پایین آورند. ریسک در حوزه نوآوری بسیار زیاد است که از جمله آن ریسک بازار است، بنابراین فعالان در زمینه استارت‌آپ با کپی کردن استارت‌آپ‌های خوب دنیا می‌توانید ریسک‌های خود را  پایین بیاورند.

ملکی‌فر افزود: با توجه به توسعه فناوری در دنیا شاهد روند بازآفرینی در حوزه آموزش بودیم، شیوع  ویروس کووید ۱۹ به این قضیه دامن زد و باعث شد نیاز به استارت‌آپ‌های این حوزه بیشتر شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع این بیماری در ایران و پیرو آن اعمال محدودیت‌ها، بخشی از بار بیماری کووید ۱۹ در حوزه آموزش را استارت‌آپ‌ها انجام دادند.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت هفت ماه از شیوع این بیماری اکنون بازار برای فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش بزرگ‌تر شده است و تقاضا نیز بیشتر شده، در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی با وزارت آموزش و پرورش  و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش کرد، استارت‌آپ‌های توانمند این حوزه را شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری با اشاره به معرفی ۶ استارت‌آپ حوزه آموزش در این دوره از رویداد یادآور شد: از این تعداد ۲ استارت‌آپ توانستند قبل از ورود به این رویداد سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنند.

ملکی‌فر با ابراز امیداوری از اینکه شاهد فعالیت استارت‌آپ‌های بیشتری درحوزه آموزش باشیم، افزود: در صندوق بعد از این رویداد حداقل یک رویداد دیگر در حوزه آموزش برگزار خواهد شد، چرا که این حوزه بسیار وسیع است و قابلیت فعالیت بیشتر در آن وجود دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48861
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن