گزارش

راهنمای آغاز فعالیت تجارت خارجی  با کتاب مقررات صادرات و واردات 1400

طی چند سال اخیر،یکی از بخش‌هایی که چندان از ثبات لازم برای شروع هر گونه کسب و کار برخوردار نبوده،  بخش تجارت خارجی بوده‌است. واقعیت این است که برای شروع هر گونه کسب و کار موفق در  بازار ایران  بدون شناخت از  فضای کسب و کار  تجارت خارجی اعم صادرات و واردات  بسیار شکننده و سخت است. به دلیل ویژگی  ساختار  تولیدات صنعتی  ایران به جهت تنوع پایین، وابستگی بازار داخلی به واردات رسمی و غیررسمی و همچنین تامین نیاز مصرفی کشورهای پیرامون  از محل صادرات، بخش زیادی از کسب و کارهای کشورمان خواه ناخواه با تجارت خارجی پیوند خورده‌است. این مسئله باعث شده هرگونه تغییر در محیط تجارت خارجی ایران، شاهد تاثیر این تغییرات در سایر کسب و کارهای تولیدی و خدماتی مرتبط باشیم. یکی از منابع اطلاعاتی مهم و کاربردی جهت شناخت فضای تجارت خارجی کشور،آشنایی با  مجموعه مقررات صادرات و واردات  جاری کشور است. خوشبختانه جریان آزاد اطلاعات مقررات صادرات و واردات و نرخ حقوق ورودی کشور همه ساله توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به صورت فراگیر  در قالب بسته­ای الکترونیکی و کتاب منتشر و در اختیار علاقمندان به مباحث تجارت خارجی، ترخیص‌کاران،  کارشناسان، محققان و از همه مهمتر صادرکنندگان و واردکنندگان و مرزنشینان و مدیران ارشد مناطق آزاد، تشکل­ها و اتحادیه­های صادراتی، صنوف و متقاضیان ایجاد کسب و کار و سفرای خارجی کشورها قرار می‌گیرد. امسال هم  همانند  سنوات گذشته کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1400 توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و در اختیار علاقمندان دسترسی به اطلاعات تولید و تجارت قرار گرفته‌است.

این کتاب تنها مرجع  قانونی و معتبر اطلاعات  مقررات صادرات و واردات ایران  در  نیمه دوم سال و همزمان با شروع کار دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برای کلیه فعالین حوزه گمرکی، امور صادرات، واردات، بیمه و حمل و نقل می‌باشد. این کتاب دارای سه ویژگی ذیل است که چنانچه امعان نظر خریداران این کتاب قرار گیرد بی‌شک اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه آخرین قوانین مقررات صادرات و واردات  جاری کشور و نرخ حقوق ورودی سال 1400ارایه می­کند:

جامعیت کمی و کیفی:کتاب مقررات صادرات‌و‌واردات سال 1400  از حیث ارایه  کمی و کیفی از آخرین اطلاعات نرخ حقوق ورودی و قوانین مقررات جاری صادرات و واردات برای بیش از 8 هزار  قلم کالا را پوشش می‌دهد. مهمترین اطلاعات قابل دسترس در این کتاب قوانین امور گمرکی و استانداردها و موافقت‌نامه‌­های ترجیحی در تجارت دوجانبه و چندجانبه است.

در این کتاب پاسخ پرسش­هایی است که فعالین صادراتی و وارداتی برای رصد فضای کسب و کار در نیمه دوم سال  و برای حل مشکلات خود با آن در ثبت سفارش کالا و تجارت مرزی مواجه هستند و آنگاه در منابع  اطلاعاتی  غیررسمی  بدنبال پاسخ آن می‌گردد.

مرجعیت :ویژگی دوم این کتاب مرجعیت است که کلیه فصول کتاب مقررات صادرات و واردات  سال 1400 طبق مصوبه  هیات وزیران  و توسط اداره کل مقررات صادرات‌ و‌واردات تنظیم و  توسط تنها مرجع  قانونی  انتشار کتاب،شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی  انتشار یافته‌است.

تسهیل:سازماندهی کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1400 به گونه­ای است که استخراج اطلاعات مربوط به نرخ  حقوق ورودی و قوانین  جاری صادرات‌و‌واردات مربوط به هر فصل و قسمت در یک مجموعه بصورت الکترونیکی و جداول قابل استخراج و قابل دسترس می‌باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78934
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن