صنعت-معدن-تجارت

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی:بررسی نتایج همایش های جایزه بهره وری ، حاکی از ارتقای روند بهره وری است

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: بررسی نتایج همایش های سالانه جایزه بهره وری، حاکی از افزایش تعداد شرکت های ارزیابی شونده و ارتقای روند بهره وری شرکت ها است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، وجیه ا… جعفری، امروز در نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت ها برای حفظ تولید و توسعه در شرایط شدید رقابت، ناگزیر به افزایش بهره وری هستند.

وی افزود: یکی از عوامل مهم در ارتقای بهره وری حوزه های ارزیابی شده، تعهد مدیریتی بوده است. در واقع، مدیرانی که نسبت به شرکت متعهد بوده اند، روند رشد بهره وری بالا بوده و امتیاز بیشتری کسب کرده اند.

بهبود 30 درصدی بهره وری با هوشمندی سازی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای بالادستی، موضوع هوشمندی معادن و صنایع معدنی را در برنامه دارد، گفت: ایمیدرو تاکنون در راستای پیاده سازی انقلاب صنعتی نسل چهارم هوشمندی معادن و صنایع معدنی، اهداف، سیاست ها، راهبردها و الزامات و اقدامات راهبردی را مشخص کرده است.وی ادامه داد: با عملیاتی کردن این برنامه، شرکت ها می توانند بهره وری را ۳۰ درصد افزایش دهند.

بسترسازی به جای سرمایه گذاری

جعفری با بیان اینکه ایمیدرو قبلا به طور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری در طرح های توسعه می کرد،گفت: این سازمان اکنون بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم و در این زمینه، ۳ اولویت شامل پژوهش و فناوری، اکتشاف و توسعه زیرساخت ها را دنبال می کند.وی افزود: ایمیدرو در سال های اخیر با بسترسازی، بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را جذب کرده که در طرح های توسعه ای مرتبط در حال اجراست.

27 میلیارد دلار ذخیر معدنی قابل تبدیل به محصول

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون ۲۷ میلیارد دلار ذخیره برجا (ذخیره قطعی قابل تبدیل به محصول) وجود دارد که در حال ایجاد زمینه حضور بخش خصوصی برای فراوری این مواد معدنی هستیم.

وی ادامه داد: ایمیدرو در حال پیگیری توسعه اکتشاف و فرآوری عناصر استراتژیک و مورد نیاز کشور (۱۳ عنصر) است تا بتوانیم علاوه بر تامین نیازهای کشور، از واردات این مواد و خروج ارز جلوگیری کنیم.جعفری تاکید کرد: آنچه با برگزاری همایش های جایزه بهره وری مهم است، اینکه فرآیند ارزیابی برای ارتقای بهره وری شرکت ها با جدیت دنبال شود تا به اعداد مورد نظر در شاخص های بهره وری دست یابیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90893
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن