کارآفرینی

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای: وزن اجتماعی مهارت ارتقاء یابد

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تاکید کرد: وزن اجتماعی مهارت باید ارتقاء پیدا کند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی اوسط‌هاشمی در جلسه شورای مهارت گلستان اظهار کرد: مهارت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد و چگونگی زیستن، رهایی از مشکلات، مهارت گفت‌وگو، مهارت بازاریابی، توسعه شبکه همه این‌ها نشان‌دهنده این بوده که دامنه وسیع مهارت است.

وی بیان کرد: سواد به چیزی می‌گویند که قدرت تغییر داشته باشد و آدمی را در سخت ترین شرایط یاری کند؛ اگر کسی مدرک تحصیلی بالایی داشته و نتواند تغییری ایجاد کند نمی‌توان از آن در حد سواد یاد کرد.

اوسط‌هاشمی با اشاره به شیوع کرونا گفت: کرونا ضرورت‌ها و فرصت‌ها را بار دیگر متذکر شد و نشان داد که ما حتی به نانوایان هم نتوانستیم آموزش‌های لازم در شرایط سخت را ارائه کنیم. وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بر آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه مردادماه هیئت دولت از محل فروش سهام تمام مراکز فنی حرفه ای کشور نوسازی و تجهیز خواهند شد.

اوسط‌هاشمی بیان کرد: باید وزن اجتماعی مهارت ارتقا یابد و تمام ارزشها که اکنون در مدرک و دانشگاه رفتن بود دچار تغییر شود؛ دوام کار تنها با وارد شدن در حوزه دانش نیست.

وی، مرز گلستان را فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه دانست و افزود: در شرایط سخت تحریم و فقدان فرصت سرمایه‌گذاری باید با اتکا به ظرفیت ملی و توانمندی و خوداشتغالی از طریق مهارت وارد شویم.

اوسط‌هاشمی گفت: خودمان برای رشته کاردانش در دبیرستان ارزش قائل نشدیم و باید این امر را در جامعه عمق بخشیده تا تمام خواسته دانش آموزان دستیابی به میز مدیریت نباشد.

وی با اشاره به میزان و مرغوبیت گندم تولیدی گلستان ادامه داد: دپارتمان ملی مهارت گندم را در گلستان ایجاد کرده تا هزینه تولید برای کشاورزی پایین بیاید. اوسط‌هاشمی اضافه با اشاره به دور ریز نان در کشور گفت: گلستان، پایلوت ملی کیفیت نان شود تا دور ریز نان به حداقل برسد و کیفیت نام هم بالا برود.

وی بیان کرد: گلستان همچنین پایلوت پیوست مهارتی پایان نامه در دانشگاه آزاد و پایلوت تخصصی آموزش هتل‌داری خواهد شد تا زیرساخت‌های این بخش هم رشد کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به جمعیت ۴۳ درصد روستایی گلستان، گفت: باید مهارت را به روستاها برده و در درجه اول در هر شهرستان ۳۰ روستا برنامه‌ریزی شود.

اوسط‌هاشمی عنوان کرد: دپارتمان آموزش سبز برای اولین بار در کشور در استان گلستان راه اندازی می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46921
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن