بانک-بیمه-بورس

دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره «هلدینگ سبا» با مدیرعامل «شرکت سهامی بیمه ایران»

نشست صمیمانه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ توسعه کسب وکار سبا با محمد رضا کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران  در محل این شرکت برگزار گردید.

به گزارش تفاهم آنلاین ، در این دیدار صمیمانه دکتر محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران از زحمات هاشم مهریار مدیرعامل و عضو هیات مدیره، حمید ذوالفقاری رئیس هیات مدیره ، مسیح تفرشی نایب رئیس هیات مدیره و محمدباقر نوفلی عضو موظف هیات مدیره هلدینگ سبا تقدیر نمود.
در این نشست در خصوص برنامه‌های آتی بیمه ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و امور مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سبا و استفاده از ظرفیت‌های مهم شرکت‌های تابعه در دوره جدید مدیریتی بحث و تبادل نظر شد.
همچنین موضوعات کلیدی از جمله بررسی استراتژی‌ها و راهبردهای بلند مدت و برنامه‌های عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه و نیز راهکارهایی برای بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها و سود پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر کشاورز ضمن تاکید بر رعایت اصول حاکمیت شرکتی با اشاره به مصوبه تشکیل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ ، اظهار داشت: هلدینگ اختیار لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص شرکت‌های زیر مجموعه را داشته و امید است که سرمایه‌گذاری‌ها در هلدیگ سبا، بر مدار بازدهی و ارزش آفرینی مبتنی بر سیاست‌های کلان دولت ادامه یابد.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مدیریتی هلدینگ سبا، خاطرنشان ساخت: شفافیت، عامل مهمی در حکمرانی شرکتی می‌باشد که رعایت استانداردهای حسابرسی و گزارش‌دهی در این موضوع نقش مهمی دارد.
در ادامه دکتر کشاورز بر نقش حیاتی استفاده از سرمایه تحت مدیریت، در جهت توسعه و افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه، تأکید نمود و افزود: بهتر آن است که شرکت‌های تابعه به جای تقسیم سود به صورت مستقیم، این منابع را به گسترش فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید اختصاص داده تا بتوانند با افزایش کارآیی خود، در نهایت بهره‌وری را بالا ببرند.
دکتر کشاورز با تاکید بر استقلال هلدینگ و شرکت‌های تابعه، جایگاه هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران را جایگاهی مهم در بحث تعریف راهبردها، فرآیندها، تصویب آئین‌نامه‌ها و خروج از بحث‌های عملیاتی و امور جاری شرکت‌های تابعه دانست.
مدیرعامل بیمه ایران یادآور شد: برنامه راهبردی جامعی در شرکت سهامی بیمه ایران در حال تدوین است که بر اساس اصول و قواعد علمی، دستورالعمل فعالیت‌ در همه زمینه‌ها از جمله چشم‌انداز کلی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه و جذب نیروی متخصص هدف‌گذاری خواهد شد.
همچنین در این نشست هاشم مهریار مدیرعامل هلدینگ سبا، ضمن ابراز خرسندی نسبت به حمایت‌های شرکت سهامی بیمه ایران، تأکید کرد که استقلال هلدینگ سبا در تصمیم‌گیری و عمل به عنوان یک اصل بنیادین برای دستیابی به اهداف بلندمدت و ایجاد ارزش پایدار، موثر خواهد بود.
مدیرعامل هلدینگ سبا با اشاره به تغییر ماموریت شرکت کسب و کار سبا در سال ۱۳۹۹ و جوان بودن هلدینگ سبا تاکید کرد: طی یک سال گذشته تلاش کردیم در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هلدینگ قدم برداریم و امور شرکت، مبتنی بر اصول راهبردی و هدفمند به پیش رود.
هاشم مهریار در پایان خاطرنشان ساخت: در این زمینه اقداماتی اصلاح اساس‌نامه هلدینگ توسعه کسب و کار سبا و تصویب آن در مجمع عمومی و فعال نمودن کمیته‌های تخصصی در شرکت‌های تابعه در راستای ایجاد نهادهای تخصصی به عنوان بازوهای کارشناسی هیات مدیره شرکت های تابعه و هلدینگ صورت گرفته است. همچنین تدوین آئین‌نامه‌ها و اسناد مهمی چون حاکمیت شرکتی جهت هم‌افزایی و وحدت رویه بیشتر در دست تهیه می‌باشد که پس از تصویب به شرکت‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104428
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن