بانک-بیمه-بورس

در ۸ ماهه اول معادل کل پارسال وام به بنگاه های اقتصادی داده شد

معاون وزیر اقتصادبا اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات بانک ها در سال جهش تولید، پرداخت تسهیلات و تامین مالی لازم برای بنگاه های اقتصادی بوده است افزود :در ۸ ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تسهیلات توسط نظام بانکی به بنگاه اقتصادی پرداخت شده اس

به گزارش تفاهم آنلاین، دکتر معمارنژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد معمارنژاد در خصوص اقدامات وزارت اقتصاد در سال جهش تولید گفت: در ۸ ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تسهیلات توسط نظام بانکی به بنگاه های اقتصادی پرداخت شده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مهمترین مشکل بنگاه های اقتصادی بحث تامین مالی است افزود: این بنگاه ها در سال جاری تامین مالی نسبتا مناسبی را از طریق بورس و بازار سرمایه انجام دادند.
وی با اشاره به مصوبات مراجع ذی صلاح نظیر ستاد تسهیل و ستاد اقتصادی دولت اظهار داشت : بانک های کشور با توجه به این مصوبه ها ، جهت وصول مطالبات خود ، یک امهال و استمهال بدهی را برای بنگاه های اقتصادی داشته اند تا این بنگاه ها از این طریق ، مسیر هموار تری در راستای جهش تولید داشته اند.
معمارنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ضریب نفوذ بیمه در کشور بر اساس قانون اشاره کرد و افزود: هدفگذاری برای شاخص یادشده حدود ۷ درصد بود اما علیرغم تلاش ها این ضریب در حال حاضر به حدود ۳ درصد رسیده است.
معاون وزیر اقتصاد در ادامه این گفتگو بیان داشت: با ابلاغ مجلس شورای اسلامی در خصوص صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که یک آرزوی یک دهه اي مردم در نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر بود محقق و اساسنامه آن نیز در هیات امنا تصویب شد و از این پس مردم دغدغه کمتری در این رابطه خواهند داشت.

وی در خصوص اقدامات وزارت اقتصاد در رابطه با شعار” ما می توانیم” در بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به تمرکز مقام معظم رهبری در سال های گذشته به مباحث اقتصادی و نیاز به تغییر پارادایم اقتصادی کشور در همه سطوح اعم از مسئولین، فعالان اقتصادی و مردم این احساس وجود دارد که باید تمامی سیاست ها و مقررات با توجه به اين موضوع تنظيم شوند.

معمارنژاد به پیشرفت های علمی کشور و داشتن نیروی انسانی لایق و فرهیخته اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری های وزارت اقتصاد، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد هوشمند در حال انجام است و در این زمینه از استارتاپ ها و جوانان شاغل در این شرکت ها استفاده می شود که هم در نظام بانکی از این استارتاپ ها حمایت کردیم و هم در نظام بیمه ای حمایت بیمه ای برای آنان انجام شده است و همینطور سازمان امور مالیاتی و گمرک کشور در مرتفع ساختن مشکلات در سال های اخیر نقش اساسی داشتند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به بیانیه گام دوم در جهت تقسیم عادلانه امکانات عمومی کشور نیز گفت : یکی از اقدامات مهم وزارت اقتصاد موضوع مقررات زدایی است بطوریکه در گذشته محدویت اخذ مجوز وجود داشت اما در حال حاضر، بیشتر مجوز های کسب و کار در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور (G4B) قرار گرفته است و بخشی از این مجوز ها به شکل الکترونیکی انجام می شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62520
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن