مناطق آزاد-گردشگری

در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با ارزیابان بین المللی یونسکو مطرح شد؛حفظ و حمایت از ژئوپارک قشم یک وظیفه ملی و همگانی است

  ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو اظهار داشتند: مردم جزیره قشم به اهمیت ژئوپارک به عنوان یک میراث جهانی واقف هستند و از تاثیر وجود چنین ظرفیتی بر کیفیت زندگی خود، آگاهی دارند و در پاسداشت آنان کوشش می‌کنند.

به  گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، ارزیابان بین المللی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفتند: ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان به تنهایی پتانسیل ثبت و معرفی به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو را داراست و این بر اهمیت حفاظت از آن می افزاید.

ارزیابان یونسکو در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته جهت حمایت و بهبود وضعیت ژئوپارک جهانی قشم، خاطرنشان کردند: با حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، زمینه برای رشد و اعتلای ژئوپارک قشم به عنوان یک میراث جهانی فراهم شده و برخی موارد می تواند الگویی برای سایر ژئوپارک های جهان باشد.

آنها در پایان گفتند: با برنامه ریزی هدفمند و استفاده از ظرفیت های ژئوپارک می توان برای بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی جامعه محلی اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: ژئوپارک جهانی قشم یک ظرفیت خدادادی و یکی از میراث جهانی ارزشمند در منطقه است و باید برای معرفی آن به تمام جهان برنامه ریزی کرد و حفظ آن یک وظیفه ملی و همگانی است.

افشار فتح‌الهی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان برای حفظ و بهبود وضعیت میراث زمین شناختی و فرهنگ غنی منطقه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی ساکنان قشم قدردان حضور میراث زمین شناختی ژئوپارک در این جزیره هستند و با برنامه ریزی برای حفظ و معرفی آن می توانیم شاهد رشد و رونق صنعت گردشگری در منطقه و بهبود وضعیت معیشت فعالان این حوزه باشیم.

به گفته فتح الهی؛ سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد تا میزبان رویدادهای فرهنگی و علمی تحت نظارت یونسکو باشد تا از این طریق به معرفی ظرفیت های جزیره زیبای قشم پرداخته شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ارزیابی مثبت ارزیابان یونسکو از وضعیت ژئوپارک جهانی قشم، تصریح کرد: امیدوار هستیم تا چهار سال آینده و زمان پیش بینی شده برای ارزیابی مجدد، اقدامات شاخص و بهتری جهت حمایت و بهبود وضعیت ژئوپارک قشم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: اقدامات بسیاری در حوزه های مختلف اقتصادی و عمرانی به سبب جلوگیری از آسیب های احتمالی در ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم متوقف شده است، چراکه معتقدیم حفظ این میراث جهانی و معرفی فرهنگ غنی ساکنان این منطقه اهمیت بالایی دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84981
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن