بانک-بیمه-بورس

درمان رایگان 384 هزار نفر مصدوم حوادث رانندگی در شش ماهه نخست 1400 با منابع پرداختی صنعت بیمه كشور

صنعت بیمه کشور در شش ماهه اول سال 1400 مبلغ 1340 میلیارد تومان از محل حق بیمه رشته شخص ثالث، بابت درمان رایگان مصدومین حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت نمود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، درمان و آموزش پزشکی که در جلسه اخیر شورایعالی بیمه مطرح شد در شش ماهه نخست سال جاری هزینه درمان آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای 10322 میلیارد ریال بوده که از محل 13400 میلیارد ریال پرداختی صنعت بیمه تأمین شده است.
بر اساس این گزارش از کل 516533 فقره پرونده تشکیل‌شده برای درمان مصدومین حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال 73 درصد زیر یک میلیون تومان و 83 درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. در سال 1399 از کل 965654 فقره پرونده تشکیل شده 77 درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. میانگین هزینه هر پرونده درمانی در شش ماهه نخست سال 1400 نزدیک 2 میلیون تومان و در سال گذشته نزدیک 2 میلیون و 150 هزار تومان بوده است.
بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت تعداد مصدومین حوادث رانندگی مشمول درمان رایگان در شش ماهه نخست سال جاری 384005 نفر و در سال گذشته 643480 نفر بوده است.
استان تهران مطابق سال‌های گذشته رتبه نخست هزینه درمان مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.
شایان ذکر است بر اساس ماده 30 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت بهداشت موظف است اقدامات لازم را برای درمان فوری و بی قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیر دولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز و مراجعات بعدی به عمل آورد.
در همین راستا به صنعت بیمه نیز تکلیف شده برای تامین بخشی از منابع لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این قبیل مصدومان، ده درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث را در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82381
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن