گزارش

درمان بی حسی و مور مور شدن دست ها با کلینیک دکتر ارتوپد

برای درمان بی حس شدن دست راست چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوال مهم ابتدا باید علل بی حسی دستان خود را بررسی کنید.
گزگز و بی حسی دست یک اختلال نادر است که باید توسط پزشک متخصص درمان شود. عوامل زیادی می تواند باعث بی حسی در دست ها شود، در صورت نادیده گرفتن آن می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به سلامتی شما وارد کند.

گاهی اوقات بی حسی دست نشانه یک مشکل جدی در بدن است که نیاز به درمان دارد و در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوارضی مانند ضعف عضلانی شود. و فلج دست در برخی موارد فرد قادر به انجام کارهای اولیه روزمره مانند نوشتن نیست دیسک گردن یکی از شایع ترین عواملی است که باعث بی حسی دست می شود. تشخیص زودهنگام و درمان فتق دیسک می تواند از بروز چنین عوارضی جلوگیری کند.

بنابراین مراجعه به موقع و انتخاب پزشک مناسب می تواند تا حد زیادی به درمان آن کمک کند . اما سوال اصلی این است که برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم ؟ ما به شما کلینیک دکتر ارتوپد را معرفی می کنیم.

علت بی حس شدن دست

بی حسی دست می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما معمولاً با اختلالات سیستم عضلانی همراه است. انواع بیماری‌ها می‌توانند باعث بی‌حسی در دست‌ها شوند، از مشکلات عصبی گرفته تا کمبود تغذیه. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

سندرم تونل کارپال: سندرم تونل کارپال زمانی اتفاق می‌افتد که دست‌ها و مچ دست‌ها در معرض حرکات تکراری مانند تایپ کردن، کار طولانی‌مدت با کامپیوتر و نوشتن قرار می‌گیرند. تونل کارپال شامل رباط ها و اعصاب است و در مچ دست و کف دست قرار دارد. فشار روی عصب دست در داخل این تونل می تواند آن را ضعیف کند و معمولاً با گذشت زمان بدتر می شود. سندرم تونل کارپال باعث تورم و گزگز می شود. برای درمان این سندرم باید به پزشک ارتوپد مراجعه کرد.

دیسک گردن: یکی دیگر از علل رایج بی حسی دست ، دیسک گردن می باشد . همانطور که میدانید ستون فقرات بدن انسان از مهره ها و دیسک های بین آنها تشکیل شده است . در این میان 7 مهره بالایی ستون فقرات ، مهره های گردن را تشکیل می دهد .

روماتیسم مفصلی: آرتریت روماتوئید یکی از بیماری هایی است که می تواند منجر به بی حسی دست شود. آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که باعث آسیب عضلانی می شود. این بیماران تورم، حساسیت و درد را در مفاصل خود تجربه می کنند. افرادی که از آرتریت رنج می برند، در دستان خود بی حسی، گزگز و سوزش را تجربه می کنند. برای تشخیص و درمان روماتیسم می توانید به کلینیک ارتوپدی مراجعه کنید.

دیابت:در برخی موارد بیمارانی که دچار قند خون یا همان دیابت هستند بی حسی دست را تجربه می کنند . در مرحله پیشرفته آن آسیب به عصب ها در نتیجه کاهش جریان خون علت اصلی این بی حسی می باشد .

در این مقاله سعی شد تا به این سوال : برای بی حسی دست به چه دکتری مراجعه کنیم پاسخ داده شود . شما عزیزان می توانید هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره در این خصوص را با کلینیک دکتر ارتوپد درمیان بگذارید .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89468
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن