علمی و تکنولوژی

درد قفسه سینه خود را با مراجعه به کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش برای همیشه فراموش کنید

بسیاری از افراد درد قفسه سینه سمت چپ را نشانه حمله قلبی می دانند، اما دلایل مختلفی برای درد قفسه سینه وجود دارد. گاهی اوقات علت درد قفسه سینه می تواند به دلیل بیماری یا حمله قلبی باشد، اما علت این درد همیشه به قلب مربوط نمی شود. درد قفسه سینه می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود و بستگی به علت پیدایش آن دارد. معاینه توسط متخصصین کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش می تواند علت درد را مشخص کند.

عدم تشخیص صحیح علت درد و درمان دیرهنگام آن می تواند منجر به آسیب جدی و مرگ شود. بنابراین در صورت بروز درد بهتر است به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید و با درمان زودهنگام از بروز عوارض پیشگیری کنید. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی و مرگ زودرس وجود داشته باشد، سابقه شخصی میکروفاکتورهای قلبی می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فردی که درد قفسه سینه دارد داشته باشد.

علت درد در قفسه سینه ی سمت چپ

درد در قفسه سينه سمت چپ ممكن است بر اثر عوامل زيادي ايجاد گردد كه در ادامه به شرح اين علائم مي پردازيم.

  • اضطراب: معمولا اکثر بیمارانی که از درد قفسه سینه رنج می برند، اختلال هراس دارند که می تواند باعث درد قفسه سینه شود. البته این به معنای مهم نبودن این موضوع نیست. زیرا درصد بیماری های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به اختلال پانیک بیشتر خواهد بود. البته اختلالات اضطراب و هراس را می توان با دارو درمان کرد.
  • کشیدگی عضله: زمانی که عضله تحت تاثیر فشار بیش از حد باشد، کشیده می شود و این کشش باعث ایجاد درد در ناحیه قفسه سینه می شود. علائمی مانند بلند کردن وزنه های سنگین، حرکات و زمین خوردن های اشتباه ناگهانی و سایر اتفاقات ناگوار نیز باعث درد عضلات می شود که با سفتی و کبودی همراه خواهد بود.
  • کبودی دنده: کبودی دنده در اثر ضربه به قفسه سینه در زمان تصادفات رانندگي، سقوط و صدمات ورزشي ایجاد می گردد و اگرچه درد بسیار شدید می تواند باشد، اما معمولا به تنهایی بهبود پيدا مي كند.
  • زخم معده: زخم گوارشی یک زخم باز مي باشد که در معده یا روده کوچک ایجاد خواهد شد. هنگامی که معده یا روده ها در برابر اسیدهای قوی معده نمي توانند از خود محافظت کنند، این زخم ها ایجاد مي گردند. از شایع ترین علامت زخم معده مي توان به درد شکم یا قفسه سینه، ‌كاهش وزن و مدفوع تيره اشاره كرد كه اين علائم با خوردن غذا یا مصرف آنتی اسیدها بهبود پيدا مي كند.
  • حمله قلبی: در حمله قلبي جریان خون به بخشی از قلب قطع می گردد كه علائم آن شامل درد قفسه سینه، تنگی نفس، حالت تهوع و تعریق مي باشد.

 

درد قفسه سینه در سمت چپ می تواند ناشی از چندین عامل ذکر شده در بالا باشد که خطرناک ترین آنها مشکلات مربوط به قلب یا ریه است. اگر این درد مربوط به قلب باشد، خطر مرگ را به همراه دارد. از آنجایی که درد قفسه سینه نشان دهنده یک عارضه جدی است، لازم است در صورت بروز درد سریعاً به کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش مراجعه شود تا درمان زودهنگام مؤثر واقع شود و از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94837
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن