توسعه درآمدهای غیرمشاع از طریق گسترش بانکداری دیجیتال
مدیرعامل بانک دی بر لزوم توسعه درآمدهای غیرمشاع بانک از طریق گسترش بانکداری دیجیتال تأکید کرد و افزود: برنامهریزیها و اقدامات مناسبی در حوزه بانکداری الکترونیک، توسعه سامانههای ارائه خدمات غیرحضوری و ... در بانک دی صورت گرفته است که با توجه به حرکت شتابان رقبا در این زمینه، سرعتبخشی به اقدامات ضرورت دارد.
به گزارش تفاهم آنلاین، برات کریمی، مدیرعامل، در شورای مدیران ارشد این بانک که با حضور اعضای هیئتمدیره، معاونان و مدیران برگزار شد، با قدردانی از تلاشهای شبانهروزی همکاران در مسیر تحقق اهداف استراتژیک بانک گفت: سال گذشته با وجود مشکلات متعددی که شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور و نظام بانکی تحمیل کرد، حرکت شتابان بانک دی در مسیر اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه، با همت جمعی همکاران، بدون وقفه ادامه پیدا کرد که نتیجه آن تصویب افزایش سرمایه بانک و بهبود شاخصهای مالی و عملکردی در حوزههای مختلف به ویژه بانکداری دیجیتال بود بود.
وی افزود: اصلاح ساختار مالی در کنار بهبود ساختار سازمانی در بانک دی، پایهگذار زیربنایی شده است که تسهیلکننده حرکت در مسیر انضباط مالی و تداوم بهبودهای حاصل شده در بانک است.
کریمی با اشاره به برنامههای هیئتمدیره برای مدیریت روند زیان انباشته در بانک تصریح کرد: در یک سال گذشته و با پیادهسازی برنامههای کوتاهمدت توانستهایم شتاب تصاعدی در انباشت زیان را مدیریت کنیم و قصد داریم با حرکت بر مدار اهداف استراتژیک، افزایش زیان انباشته را در نیمه نخست سال جاری متوقف کرده و از نیمه دوم سال شاهد سودآوری بانک دی و به تدریج به صفر رساندن زیان انباشته باشیم.
وی افزود: برای تحقق سودآوری و کاهش زیان انباشته باید تمرکز عمده بانک بر روی وصول مطالبات معوق به منظور آزاد کردن منابع برای اعطای تسهیلات بیشتر، پایبندی شعب به برنامه عملیاتی تدوین شده برای رشد نسبت منابع ارزانقیمت به کل منابع، تقویت ارتباط با مشتریان بزرگ و تنوعبخشی به تسهیلات و طراحی محصولات جدید اعتباری متناسب با نیازهای مشتریان باشد.
مدیرعامل بانک دی بر لزوم توسعه درآمدهای غیرمشاع بانک از طریق گسترش بانکداری دیجیتال تأکید کرد و افزود: برنامهریزیها و اقدامات مناسبی در حوزه بانکداری الکترونیک، توسعه سامانههای ارائه خدمات غیرحضوری و … در بانک دی صورت گرفته است که با توجه به حرکت شتابان رقبا در این زمینه، سرعتبخشی به اقدامات ضرورت دارد.
وی در خصوص سیاستهای بانک دی در حوزه سود سپردهها اظهار داشت: پایبندی به مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در پرداخت سود به سپردهها نقطه قوت بانک دی است.
وی در پایان با تأکید بر اهتمام بانک دی بر افزایش دامنه خدماتدهی به ذینفعان اصلی بانک یعنی خانوادههای معزز ایثارگران و شهدا تصریح کرد: تسهیل دسترسی جامعه هدف بنیادشهید به خدمات بانک دی همچنان در اولویت برنامههای بانک دی قرار دارد.
رییس هیئتمدیره بانک دی:
افزایش سرمایه یک فرصت طلایی برای عبور از یک برهه حساس است
در ادامه این نشست، غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئتمدیره بانک دی با اشاره به دستاوردهای بانک در یک سال اخیر گفت: در یک سال گذشته، بانک دی موفقیتهای چشمگیری را به دست آورده است که پاسداری از این دستاوردها به یک وظیفه خطیر برای یکایک همکاران تبدیل شده است.
وی افزود: افزایش سرمایه، نقطه پایان مشکلات بانک دی نیست بلکه یک فرصت طلایی برای عبور از یک برهه حساس است که باید با برنامهمحوری و همت جمعی از این فرصت بیشترین بهرهبرداری را بکنیم.
رییس هیئتمدیره بانک دی، حوزه بینالملل و فناوری اطلاعات را دو حوزه مهم و تأثیرگذار در روند سودآوری بانک دانست و تصریح کرد: مهمترین عرصه بانک دی در افزایش درآمدهای کارمزدی و غیرمشاعی متعلق به دو حوزه بینالملل و فناوری اطلاعات است که باید با تمرکز و برنامهریزی ویژه در این حوزه ها در سال جاری و با به کارگیری نیروهای متخصص و باکیفیت، به یکی از بانکهای پیشتاز در این زمینهها تبدیل شویم.
ارجمندی، وجود بازار متشکل ایجاد شده در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکتهای تابعه آن را از مهمترین پتانسیلهای بانک دانست و گفت: فرصت ارائه خدمات به بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه بزرگ ایثارگری یک پتانسیل ارزشمند برای شعب بانک دی است که با یک برنامهریزی هدفمند و همافزایی میان شرکتهای گروه مالی دی، زمینه مساعدی برای توسعه زنجیره ارزش و بازاریابی فراهم میآورد.
در ادامه این نشست نصرتالله شهبازی، عضو هیئتمدیره بانک دی با اشاره به گسترش گیشههای بانکی در مراکز بنیاد شهید در استانها و همچنین امضای تفاهمنامه همکاری با پست بانک، بر لزوم بازاریابی و جذب منابع ارزانقیمت جامعه هدف بنیاد شهید تأکید کرد.
همچنین فریدون رشیدی، عضو هیئتمدیره بانک دی نیز با تأکید بر لزوم به کارگیری افراد توانمند و متخصص در پستهای کلیدی بانک، بر گسترش فرهنگ خدمت و تلاش خالصانه در بدنه بانک تأکید کرد.