دبیر شورای اطلاعرسانی دولت: روابط عمومی باید در مرکز تصمیمگیریها باشد
دبیر شورای اطلاعرسانی دولت در آیین رونمایی از پوستر دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت حکمرانی و مدیریت در جامعه شبکهای و رسانهای امروز بدون تکیه بر افکارعمومی شدنی نیست.
به گزارش تفاهم آنلاین ، دکتر محمد گلزاری که در جمع تعدادی از استادان و مدیران روابطعمومی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: مهمترین دلیل به میدان آمدن دکتر پزشکیان و سپس انتخاب ایشان به عنوان رئيس جمهور بازگشت اعتماد عمومی به جامعه بوده است. وی ادامه داد: همهی مدیران و دولتمردان باید بدانند که بدون تکیه بر افکارعمومی و تلاش برای اقناع آن، اعتماد حاصل نمیشود. اعتماد امری ساختنی است و آغاز این راه صداقت با مردم است.
دکتر گلزاری با اشاره به اینکه در حوزهی اطلاعرسانی نیز هیچ سیاستی، بدون اعتماد، موفق نخواهد بود گفت: برای جلب اعتماد و اقناع افکارعمومی، روابطعمومیها باید در هستهی اصلی تصمیمسازی دستگاهها باشند.
وی تأکید کرد: روابطعمومی موضوع پسینی، پیشینی نیست. شما نمیتوانید تصمیمی بگیرید و بعد به روابطعمومی بگویید، حالا برو جمعش کن. خیر، یک مدیر قبل از تصمیم گیری باید با روابطعمومی مشورت کند و ابعاد مختلف موضوع را بررسی و سپس تصمیم بگیرد. روابطعمومی نیازمند دانش، مهارت و تجربه بالایی است تا بتواند بهطور موثر در سازمان عمل کند.
دبیر شورای اطلاعرسانی دولت با اشاره به برخی از تجربههای خود گفت: متأسفانه مدیرانی داریم که انتظارشان از روابطعمومی، فقط تعریف از خودشان است و نه حتی تعریف از سازمان! و این در حالی است که روابطعمومیها باید علاوه بر دفاع از منافع سازمان به طرح انتظار و توقعات ذینفعانشان از سازمان نیز بپردازند.
دکتر گلزاری با اشاره به موضوع اصلی دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت یعنی نقش روابطعمومی در مدیریت بحران ناترازیها و توسعه صنعتی گفت: ما باید دربارهی ناترازیها به این سمت برویم که یک بستهی سیاستی در حوزهی افکارعمومی تدوین کنیم.
وی با اشاره به تلاش شبانهروزی شخص رییسجمهور و دولت و برگزاری جلسات مختلف برای یافتن راهحل در زمینهی ناترازیها از نقش جامعهی مدنی گفت و افزود: برای گذر از ابربحران ناترازیها باید به سمت انجمنها، جامعه مدنی و مردم رفت.
دبیر شورای اطلاعرسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به برخی از پرسشهای طرح شده در جلسه، به لزوم آموزش پرسنل روابطعمومی در وزارتخانهها و سازمانهای دولتی پرداخت و گفت باید نهضت آموزش در روابطعمومیها شکل بگیرد؛ آموزشهای عملی و مهارتی.
وی گفت: باید با هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور زمینهی برگزاری آزمون متمرکز روابطعمومی و پذیرش نسل نو که اتفاقاً از مهارتهای لازم برای بهرهگیری از ابزار نوین در انجام وظایف روابطعمومیها برخوردارند را فراهم کنیم.
دکتر گلزاری در پایان با انتقاد از برخی تشکلها و انجمنهای فعال در این حوزه که با اعطای رتبههای برتر روابطعمومی به حامیان برگزاری کنفرانسها موجب فاصلهگیری و عدم مشارکت برخی از دستگاهها و سازمانها در برگزاری پربارتر این قبیل کنفرانسها میشوند گفت: چطور میشود به مدیر روابطعمومیای که تازه کارش را در یک سازمان آغاز کرده، عنوان مدیر برتر روابطعمومی را داد؟ وی خواستار اصلاح این روند شد.
گفتنی است در این دیدار هر یک از حاضران به بیان دیدگاه خود دربارهی وضعیت فعلی روابطعمومی در کشور پرداخته و از اهمیت برگزاری این کنفرانس سخن گفتند.
دهمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت با حضور مدیران، کارشناسان و علاقمندان روابطعمومی و صنعت ۲۷ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. گفتنی است، استادان، دانشجویان، فعالان و علاقمندان به حوزههای ارتباطات، روابطعمومی، جامعه اطلاعاتی و صنعت که تمایل دارند در این کنفرانس به ارائه مقاله بپردازند، میتوانند تا تاریخ ۱۵ بهمنماه ۱۴۰۳، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند.
علاقمندان بهمنظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس و ارسال مقالات میتوانند یا سایت maonline.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۲۱۱ تماس حاصل نمایند.