صنعت-معدن-تجارت

امکان استقرار دانش‌بنیان‌ها در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی توافقی که با رئیس اتاق اصناف ایران و معاون وزیر علوم به عمل آمد، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنوف کوچک تولیدی می توانند در اراضی شهرک‌های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ مستقر شوند تا از فرصت و مزایای شهرک‌ها برای توسعه تولید خود بهره گیرند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی رسولیان در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی، امکان صدور پروانه بهره‌برداری در یک پلاک مربوط به واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی بوده که این مهم عملیاتی می‌شود و اراضی مازاد در اختیار واحدهای تولیدی در این شهرک‌ها به طرح‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از نقطه‌نظرات بخش خصوصی در حوزه مدیریتی خود گفت: یک شورای مشورتی با بهره‌گیری از فعالان بخش خصوصی در سازمان صنایع کوچک شکل می‌گیرد تا همه تصمیمات در این حوزه مبتنی بر نظر بخش خصوصی باشد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک، فقط سازمان صنایع کوچک خواهد بود، زیرا مسئولیت خود را توسعه صنعت می‌داند و هدفش زمین فروشی نیست و نخواهد بود.

رسولیان افزود: از زمانی که زمین در شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود، همه اقدامات آنان رصد شده و تحت نظارت قرار می‌گیرد، همچنین مشکلات سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود و این گره‌گشایی از مشکلات فقط مختص واحدهای تولیدی داخل شهرک‌ها نیست و شامل همه واحدهای اطراف شهرک‌ها نیز می‌شود.

وی با تاکید بر بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، گفت: مطالبه جدی سازمان صنایع کوچک بهبود و ارتقای شاخص‌های برق، آب و مخابرات شهرک‌های صنعتی کشور است که این مهم با جدیت و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تفویض اختیارات به مدیران استانی گفت: اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت شهرک‌ها توسط معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک در حال انجام است و همه اختیارات در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در صورتی که برخلاف قانون نباشد به مدیران استانی تفویض می‌شود و بر نحوه عملکرد آنان نیز نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

رسولیان بیان کرد: فعالان بخش خصوصی در اغلب هیات‌های مدیره شهرک‌های صنعتی استان‌ها حضور دارند با این حال عضویت یکی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها الزامی شده و در کل کشور اجرا می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62588
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن