کارآفرینی

خواص عجیب روغن زیتون و بهترین روش استخراج آن:

روغن زیتون از قدیم الایام به عنوان یکی از روغن‌های اصلی در مطبخ‌های متوسط و شرقی و اروپایی استفاده می‌شود. اما با پیشرفت علم در حوزه تغذیه، خواص بیشتری در خصوص روغن زیتون کشف شده است. این روغن حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای سلامت بدن و بخش زیبایی بسیار مفید هستند.

باید توجه داشت که مصرف روزانه‌ی روغن زیتون ممکن است به تنهایی در کنترل بیماری‌ها و حفظ سلامتی بدن موثر نباشد. باید آن را همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم مصرف کرد تا به نتایج بهتری دست بیابیم

روغن زیتون به دلیل خواص عجیب و منحصر به فرد خود، استقبال بیشتری خصوصاً از جانب متخصصان تغذیه دارد. در این مقاله، به معرفی خواص روغن زیتون و بهترین روش استخراج آن می‌پردازیم.

مهمترین نکته در مورد روغن زیتون، روش استخراج آن است. دستگاه روغن گیری زیتون یکی از ابزارهایی است که برای استخراج روغن زیتون به کار می‌رود. این دستگاه می‌تواند به صورت صنعتی یا فروشگاهی عرضه شود.

قیمت دستگاه روغن گیری زیتون صنعتی با توجه به برند و کیفیت متفاوت است. همچنین، دستگاه روغن گیری زیتون کارگاهی یا فروشگاهی نیز در بازار موجود است که با قیمت مناسب تری در دسترس است. برای خرید دستگاه روغن گیری زیتون، توصیه می‌شود قیمت و کیفیت ونیاز مصرفی را به خوبی مقایسه کنید تا به یک خرید مناسب دست یابید.

علاوه بر دستگاه روغن گیری زیتون،‌ دستگاه روغن کشی زیتون نیز در بازار موجود است. این دستگاه معمولاً به صورت صنعتی و المانی تولید می‌شود و قیمت بالاتری نسبت به دستگاه روغن گیری زیتون دارد. با این حال، قیمت دستگاه روغن کشی زیتون صنعتی نیز به میزان تولید کننده و کیفیت دستگاه متفاوت است.

برای خرید دستگاه روغن گیری زیتون یا روغن کشی زیتون، می‌توانید به مراکز فروش دستگاه روغن گیری در تهران مراجعه کنید. این مراکز معمولاً دستگاه های روغن گیری آلمانی را در اختیار دارند. قیمت دستگاه روغن گیری آلمانی نیز در بازار متغیر است.

در ادامه به خواص روغن هسته زیتون و روش استخراج آن اشاره داریم:

هسته زیتون همانند گوشته و روغن زیتون کاربردهای زیادی دارد اما کمتر مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. از این رو در این مقاله چند ایده مرتبط با هسته زیتون مطرح می‌شود که امید است مورد توجه افرادی که به دنبال ایده‌های جدید کارآفرینی در ایران هستند قرار گیرد.

کاربردهای روغن هسته زیتون:

  1. پوست:

این روغن برای پوست عالی است! علاوه بر خواص مرطوب کنندگی پوست که در بر طرف کردن خشکی و ترک پوستی مفید است، در درمان جوش و جای آن نیز بسیار موثر است. همچنین این روغن دارای خواص لایه برداری است و برطرف کننده چین و چروک می باشد.

  1. مو:

این روغن مرطوب کننده، تقویت کننده، نرم کننده مو می باشد و در درمان مو خوره موثر است. همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

  1. درمان انواع بیماری ها:

از خواصی که برای روغن هسته زیتون ذکر شده می توان به پیشگیری و درمان سرطان سینه و پروستات، کمک به درمان یبوست، درمان بواسیر، درمان بیماری کیسه صفرا، کاهش کلسترول بد اشاره کرد.

  1. سوخت زیستی (Biofuel)

حدود یک سوم از وزن زیتون را هسته آن تشکیل می دهد و سالانه میلیون ها تن هسته زیتون در سراسر دنیا تولید می شود. می توان از هسته زیتون در تولید بیواتانول استفاده کرد.

  1. خوراک دام و طیور از هسته زیتون

هسته زیتون سرشار از فیبر می باشد و می تواند به هضم غذا در دام و طیور کمک کند. در ایران هسته زیتون پس از شیرین سازی، خشک و آسیاب شدن بسته بندی می شود و در خوراک دام و طیور استفاده می شود.

و خواص بینظیر دیگر…..

با توجه به خواص و کاربردهایی که برای هسته زیتون ارایه شد متوجه می شویم که این ماده پتانسیل بالایی برای راه اندازی کسب و کار در ایران دارد.

 

نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفت در خصوص روغن گیری هسته ی زیتون :

دستگاه روغن گیری زیتون

برای استصحال بیشتر و کیفیت بهتر روغن با دستگاه روغن گیری زیتون پرس سرد شرکت کاراپرس باید این نکته را در نظر داشت که هسته زیتون باید خشک و فاقد رطوبت باشد. این امر به فرآیند بهتر روغن گیری ارتباط مستقیم دارد .

شرکت کاراپرس تامین کننده برترین دستگاه های روغن گیری در تهران و ارسال به اقصی نقاط ایران و جهان را دارد. این شرکت با افتخار در خدمت مشتریان خود می‌باشد. این شرکت بیشترین میزان رضایت در سالیان متمادی را داشته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97296

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن