گزارش

خطوط معدن چادرملو توسط محققان دانشگاه امیرکبیر هوشمندسازی می‌شود

دکتر محمدکریمی مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر درگفتگو با رادیو اقتصاد گفت : طرح هوشمندسازی خطوط فرآوری معدن چادرملو توسط دانشگاه امیرکبیر و با همکاری دانشگاه اردکان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ وی افزود: با اجرای این طرح که با توصیه مدیر عامل شرکت انجام میشود اتفاقی نو و کارآمد در صنعت معدنی کشور به وجود می آید و این لازمه به روز شدن در عصر انقلاب صنعتی چهارم است که موضوع آن به‌نوعی هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایندها در خطوط تولید است.

کریمی با اشاره به اینکه این فرآیند به‌تدریج در خط تولید معدن چادرملو اجرایی می شود گفت : هدف از این اقدام تولید محصولات باکیفیت‌تر، ارزان‌تر، با بهره‌وری بیشتر و حفاظت بیشتر از محیط‌زیست است.
مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد : مدیرعامل چادرملو در این پروژه بسیار جسورانه وارد شده است؛ چراکه هوشمندسازی از موضوعات بسیار مهم بین‌المللی است و تلاش چادرملو این بوده که بتواند در این حوزه پیشگام باشد.
هوشمندسازی، کمک بسیار بزرگی در تصمیم سازی به مدیران می‌کند تا بهبود محصولات و اقتصادی کردن فرآیندها را دنبال کنند.
گفتنی است در حال حاضر تمامی عملیات معدنکاری چادرملو بصورت هوشمند در واحد دیسپچینگ مجتمع معدنی، نظارت و کنترل می شود که با ابتکار و خلاقیت فارغ التحصیلان دانشگاه یزد و حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طراحی و راه اندازی شده است و قرار است این فرایند هوشمن سازی در تمامی واحدهای و خطوط تولید نیز تعمیم داده شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85821
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن