صنعت-معدن-تجارت

خرمی شاد رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:تکمیل 50 طرح معدن و صنایع معدنی از ابتدای دولت سیزدهم

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: ایمیدرو از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، به همراه شرکت های وابسته و تابعه، موفق به تکمیل بیش از 50 طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، خرمی شاد، با اشاره به اینکه این تعداد طرح از سال 1400 به این سو تکمیل شده اند، تصریح کرد: ارزش پروژه های مورد اشاره به بیش از یک میلیارد دلار می رسد که حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی را دربر می گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: زنجیره های مس، فولاد، طلا، آلومینیوم و همچنین امور زیربنایی در بخش راهسازی، برق رسانی، احداث جاده و پست اسکله در نقاط مختلف کشور جزو مجموعه طرح های تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم بوده است.

اشتغال مستقیم 3هزار نفری

خرمی شاد تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها 3088 نفر اشتغال مستقیم و 11087 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت یادآور شد: شرکت های گل گهر، ملی مس، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد شرق کاوه، فولادشادگان، گهر زمین و مجتمع های سنگان، طلای موته، طلای هیرد و … جزو شرکت ها و واحدهای فعال در راه اندازی پروژه های این بخش بوده اند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو وی به طرح های شاخص این دوره اشاره کرد و گفت: کارخانه های طلای هیرد، راه اندازی دو پست اسکله منطقه ویژه پارسیان، فولاد سازی قائنات، کنسانتره 3 گهر زمین، بریکت سازی فولاد شادگان، واحد اکسیژن فولاد سفید دشت، آهک هیدراته اهر ( مس سونگون)، میکسرهای جدید گندله سازی و خردایش 2 به همراه فیلتراسیون کنسانتره سازی های گل گهر، نیروگاه های توسعه معادن و فلزات، هیپ لیچینگ مس سونگون و تعدادی طرح راه سازی، برق رسانی و آب رسانی به معادن از جمله طرح هایی هستند که در طول فعالیت دولت سیزدهم تکمیل شده اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=95688
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن