بانک-بیمه-بورس

خدمات شرکت‌های بیمه برای بیماران کرونایی

بیماری کرونا در جهان همه گیر شد و مدتی دنیا به سمت قرنطینگی پیش رفت . بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و مردم در خانه‌های خود برای جلوگیری از این بیماری حبس شدند.

به گزارش تفاهم آنلاین، بعد از مدت زمان کوتاهی جهان بار دیگر به روزهای گذشته و با شدت کمتری از کرونا بازگشت اما کمی متفاوت‌تر ، زیرا پروتکل‌های بهداشتی همچنان در الویت زندگی افراد قرار گرفتند. تعداد زیادی در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و تعدادی هم به دلیل هزینه های بالای درمان با مشکلات بسیاری مواجه شدند. این بیماری نزدیک به یک سال است که با مردم جهان زندگی میکند و بسیاری از پزشکان پیش‌بینی می‌کنند احتمالا تا یک سال آینده هم این بیماری در جهان باقی بماند. در تمام این روزهای سختی که مردم جهان با آن دسته و پنجه نرم کردند شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات مناسب توانستند شرایط سخت زندگی را تا حدودی آسان کنند. شرکت‌های بیمه با پوشش بیمه ویژه بیماری کرونا توانستند لبخندها را بار دیگر بر روی لب‌ها بیآورند.

ویروس کرونا بسیار سخت و کشنده است و افراد برای درمان با مشکلات مالی مواجه می شوند که با پرداخت هزینه درمان این بیماری تا حدودی خیال بیماران کرونایی آسوده می شود. در گذشته شرکت‌های بیمه نتوانسته بودند بر اساس نیازهای افراد جامعه خدمات مورد نظر را طراحی کنند. اما با همه‌گیر شدن ویروس کرونا؛ مدیران شرکت‌های بیمه با این بیماری آشنایی بیشتری پیدا کردند تا بتوانند با ارائه خدمات مورد نظر نیاز افرادی که درگیر بیماری کرونا شدند را برطرف کنند. و درواقع شرکت‌های بیمه تلاش کردند با ارائه خدمات بیمه‌ای بهتر تسکین آلام مردم باشند.
بطور مثال از ماه مه سال ۲۰۲۰ شرکت‌های بیمه در ژاپن برای ارائه خدمات بهتر در زمان بیماری کرونا بسیج شدند. باتوجه به کاهش ناگهانی نرخ بهره جهانی و محدودیت‌های قابل توجه مردم، تغییر در سبد محصولات، مدل‌های توزیع و عملیات تجاری را ضروری شد. شرکت‌های بیمه در این راستا استراتژی بلند مدت را در برنامه‌های خود قرار دادند. در زمان ویروس کرونا این شرکت‌ها حق پرداخت بیمه را بر اساس دوره‌های تخفیف و تشویق بابت پرداخت به موقع در نظر گرفتند. برای حمایت از افراد مبتلا به کرونا که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، مجوز استفاده از خدمات بیمه‌ای ارسال شد که در مکزیک و ایتالیا هم این روند اجرا و افراد در آینده حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند. همچنین در زمان شیوع کرونا در روسیه ، بانک های این کشور به شرکت‌های بیمه اعلام کردند که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه هرگز مجازات یا جریمه‌ توسط شرکت‌های بیمه انجام نشود. شرکت‌های بیمه در ژاپن و ایتالیا افراد را به تمدید بیمه‌نامه های خود تشویق کردند. همچنین شرکت‌های بیمه چین با ارائه وام بیمه عمر، بیمه شدگان را به تشویق تمدید یا خرید بیمه‌نامه عمر دعوت کردند. در کره هم این روش اجرا شد؛ البته وام بیمه‌های زندگی با نرخ بهره پایین به مدت یک سال برای بیمه‌ شدگان در کره در نظر گرفته شد.
در ایران هم شرکت بیمه سامان همه تلاش خود را به کار برد تا در زمانه شیوع این ویروس نگرانی‌های مردم جامعه نسبت به این بیماری کاهش یابد و با طراحی بیمه سه گانه کرونا به دنبال تامین هزینه‌های درمان و جبران کاهش در‌آمد‌ های بیمه شدگان تحت پوشش شد تا با این نوع بیمه اختلالی در اقتصاد کشور ایجاد نشود. بیمه سه گانه کرونا در یک بسته واحد هزینه بستری و هزینه بیکاری را جبران و در صورت فوت فرد بیمه شده را با مبلغی مشخص به عنوان سرمایه فرد فوت شده به بازماندگان پرداخت می‌کند. پوشش هزینه بستری این بیمه نامه با دوره انتظار 14 روزه تا 100 میلیون تومان و جبران هزینه بیکاری آن تا 30 میلیون تومان است. سقف سرمایه عمر در نظر گرفته شده برای این بیمه نامه نیز تا یک میلیارد تومان قابل افزایش است. بیمه سامان این امکان را فراهم کرده است که علاقه مندان به خرید “بیمه نامه کرونا”، آن را به صورت آنلاین خریداری کنند. کسانی هم که به هر دلیل امکان خرید آنلاین بیمه نامه را ندارند می توانند به نمایندگان بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کرده و عملیات خرید بیمه نامه را انجام دهند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49878
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن