ورزشی

حکایت پیشکسوتان لیگ برتر فوتبال

در هر عرصه‌ای همواره میان جوانگرایی و بکارگیری افراد باتجربه جدال وجود دارد. از یک سو همه به نیرو و استعداد جوانی ایمان دارند و از سوی دیگر تجربه، امتیاز ارزشمندی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. حکایت بازیکنان باتجربه در لیگ برتر فوتبال ایران نیز همین داستان است. اغلب آنها توانمند و باانرژی هم‌چنان در زمین حضور دارند.

به گزارش تفاهم آنلاین، تقابل جوانگرایی و افراد باتجربه ولی پا به سن گذاشته در هر عرصه‌ای حتی لیگ برتر فوتبال وجود دارد. در حالی که اغلب افراد به انرژی و استعداد جوانان اذعان دارند گاه حضور درخشان افراد باتجربه همه تحلیل‌ها را تغییر می‌دهد.

مانند آنچه امروز در لیگ برتر اتفاق افتاده و افرادی که قاعدتاً باید دوران بازی آنها به اتمام رسیده باشد نه تنها در لیگ حضور دارند بلکه نقش مؤثری در کسب امتیاز برای تیم‌های خود دارند.

البته هستند افرادی که علیرغم توانایی‌های شخصی در کسب موفقیت تیمی ناتوان هستند. آشنایی با افراد توانمندی که گویا دوران فوتبال آنها تمامی ندارد و همچنان با انرژی در تعیین معادلات لیگ برتر نقش دارند خالی از لطف نیست.

بازیکنان با تجربه لیگ برتر

سید جلال حسینی

کاپیتان موقر و با غیرت تیم پرسپولیس در صدر فهرست بازیکنان باتجربه لیگ برتر قرار دارد. او که یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است هم‌اکنون با گلزنی، نقش مؤثری در کسب امتیاز برای تیم خود دارد. این بازیکن 39 ساله در حالی در میادین حضور دارد که هنوز خدشه‌ای به خاطرات درخشان او در اذهان مردم وارد نشده است.

او در بازیهای اخیر یک بار دروازه شهر خودرو و بار دیگر دروازه تراکتور را باز کرد. تصویر سید جلال حسینی با محاسنی سپید که احتمالاً به احترام دو بازیکن فقید پرسپولیس، مهرداد میناوند و علی انصاریان بر روی چهره او جای گرفته بود یکی از تصاویر ماندگار لیگ برتر خواهد بود.

محمدرضا خلعتبری

خلعتبری در لیگ بیستم بار دیگر برای تیم سپاهان در زمین بازی می‌کند. او با سابقه درخشان 244 بازی برای تیم سپاهان، سومین فرد از فهرست بازیکنان باسابقه سپاهان است.

او علاوه بر آمار درخشان گلزنی، رکورددار تعداد پاس گل در تاریخ لیگ برتر است. او گرچه تنها یک بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیده ولی در طول 387 بازی خود در لیگ برتر 75 گل و 71 پاس گل را به ثمر رسانده و 10 پنالتی کسب کرده است.

محمد نوری

این بازیکن 38 ساله که تجربه حضور در تیمهای مختلف را دارد این بار و در لیگ بیستم برای تیم پیکان به زمین می‌رود. همای تهران، صبای قم، پرسپولیس، المسیمیر، سپاهان، تراکتور و پارس جنوبی تیم‌های سابق این بازیکن هستند.

او در فصل گذشته برای پارس جنوبی 8 گل به ثمر رساند ولی نتوانست مانع از سقوط تیمش گردد. او هم‌اکنون به عنوان کاپیتان تیم پیکان در لیگ بیستم حضور دارد که تاکنون موفق شده به رتبه چهارم لیگ صعود کند.

قاسم حدادی‌فر

کاپیتان تیم صنعت نفت که یکی از بازیکنان متعصب و وفادار این تیم است در لیگ بیستم روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. او که به عنوان یک بازیکن 37 ساله هنوز عملکرد قابل قبولی دارد نتوانسته از سقوط تیمش به رده‌های پایین جدول جلوگیری کند.

مشکلات و حواشی تیم صنعت نفت این بار موجب شده تا این بازیکن باتجربه نیز به طور علنی اعتراض خود را بیان کند. گرچه او هنوز معتقد است تیم صنعت نفت تیم ارزشمندی است که با حل مشکلات می‌تواند به دوران اوج خود بازگردد.

تقابل دو بازیکن باتجربه در لیگ برترشهاب گردان

دروازه‌بان 36 ساله تیم ذوب آهن آخرین نفر از فهرست بازیکنان مسن در این مطلب است. او که تجربه حضور در تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، نفت آبادان و شهر خودرو را دارد در لیگ بیستم بار دیگر به تیم ذوب آهن پیوست. البته او روزهای سختی را در لیگ بیستم سپری کرده است.

گلهایی که شهاب گردان و تیم ذوب آهن در دقایق آخر بازی‌ها دریافت کردند روزهای سختی را برای این تیم رقم زد. اما بدشانسی آنها به اینجا ختم نشد در بازی مقابل سایپا شهاب گردان هنگام گرم کردن پیش از بازی مصدوم شد و ذوب آهن در لحظات آخر بازی را واگذار کرد تا پازل بدشانسی‌های شهاب گردان و تیم ذوب آهن تکمیل شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64211
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن