بانک-بیمه-بورس

حوزه ارزی می تواند به تنهایی موجب تحول مثبت در بانک توسعه تعاون شود

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت حوزه ارزی می تواند به تنهایی موجب تحول مثبت در بانک شود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در همایش ارزی بانک اظهار داشت: سیاست های کلان و راهبردهایی متناسب با شرایط و وضعیت بانک و برای دستیابی به اهداف تدوین شده است و چشم اندازی بسیار دقیق تصویر گردیده است و بانک در مسیر صحیح عملکردی خود قرار گرفته است.
وی افزود: آمار و ارقام و شاخص های عملکردی نشان دهنده حرکت رو به جلوی بانک است و مسئولین راهبردی و اقتصادی کشور نیز تاکید دارند که بانک در ریل صحیح خود قرار گرفته است، بنابراین رسیدن به قله در دسترس است.
شیخ حسینی گفت: حوزه ارزی می تواند به تنهایی یک بانک را دچار تحول مثبت نماید، به ویژه در برخی سنوات در شبکه بانکی شاهد بوده ایم که فعالیت ارزی باعث سود 5 یا 6 همتی در عملکرد سالیانه شده است، البته به عنوان بانک توسعه ای به دنبال سودآوری فعالیت ارزی نیستیم، اما به کارآمدی و دستاوردهای مثبت این حوزه اعتقاد داریم و برآن هستیم تا نیازهای ارزی تعاونگران و بنگاه های کوچک و متوسط را تامین نماییم تا در حوزه های تولید و صادرات و واردات موفقیت لازم را به دست آورند.
وی گفت: بانک توسعه تعاون از بانک های خوشنام شبکه بانکی است، ضرورت دارد همکارانی که در بخش ارزی فعالیت دارند نیز با عملکرد خود موجب ارتقای بانک خود را فراهم آورند و کارنامه حرفه ای خودشان را نیز در سطح مناسبی رقم بزنند و باید تلاش شود تا همکاران از بابت فعالیت ارزی با کمترین ریسک مواجه باشند و این توفیق را داشته باشند تا با سربلندی و سرافرازی خدمات حرفه ای و مناسبی را به جامعه تعاون و کارآفرینی کشور ارائه دهند.
شیخ حسینی تاکید کرد: امکانات، سرمایه انسانی و شعب بانک توسعه تعاون در حال حاضر دو درصد شبکه بانکی است در حالی که بانک به لحاظ منابع و مصارف یک درصد شبکه بانکی است، طی دو دوره اخیر رشد عملکردی بانک به ویژه در حوزه منابع و مصارف بالاتر از شبکه بانکی بوده است و در کوتاه مدت امکان جبران فاصله چند سال وجود دارد.
وی تصریح کرد: البته عملکرد بانک به لحاظ کیفیت، شفافیت و اثربخشی پرداخت تسهیلات و ارتباط با بخش واقعی اقتصاد و اصابت درست تسهیلات پرداختی به اهداف بسیار مساعد بوده است، بانک تلاش نموده تا در فرآیند ایجاد اعتبار نقش ضد تورمی داشته باشد و با حمایت از بخش های تولیدی تاثیر مثبتی در مهار تورم بجا گذارد، همچنین ناترازی میان مصارف به منابع که در دوره های پیشین وجود داشته است در حال حاضر مرتفع گردیده و بانک به تراز مثبت رسیده است.
بانک توسعه تعاون در این دوره ضمن ایجاد تراز مثبت، در زمینه عمل به تکالیف و پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی نیز موفق بوده است و بانک از متوسط شبکه بانکی نیز بالاتر عمل نموده است و اولین بانکی است که تسهیلات مسکن ملی را کامل پرداخت کرده است.
این مقام بانکی یادآور شد: بانک توسعه تعاون‏ در حوزه نظارت های داخلی نیز موفق عمل نموده است و نظارت کامل بر نحوه مصرف تسهیلات داشته است و گزارش دستگاه های نظارتی نیز گواه این است که بانک در حوزه پرداخت تسهیلات و نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات موفق عمل نموده است.

 

همایش ارزی بانک توسعه تعاون
همایش ارزی بانک توسعه تعاون

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: عملکرد مالی بانک طی دهه گذشته نشان دهنده تراز نامناسب سود و زیان بوده است و طی سالهای 92 تا 1400 این عملکرد نامناسب رقم خورده و اوج ناکارآمدی طی سالهای 97 و 98 بوده است، بانک با تلاش فراوان از زیان خارج گردیده و برنامه داریم طی دو سال کل زیان انباشته مرتبط با یک دهه را جبران نموده تا بانک به سود انباشته برسد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: سرمایه انسانی ارزشمندترین سرمایه و مزیت اصلی و پایدار سازمانهای خدمات محور و مشتری محور است، هر چقدر فناوری های جدیدتری به میدان بیاید پس از مدتی این فناوری ها قابلیت کپی برداری دارند و در واقع مزیتی که پایدار و ماندگار است و قابلیت کپی ندارد سرمایه انسانی است.
وی اظهار کرد: دستیابی به اهداف کمی و شاخص های عملکردی بخش معمول و متعارف بانک است و بر این اعتقاد هستم مساله ای فراتر از این آمار و ارقام عملکردی وجود دارد و این مهم است که همکاران بانک با اثر مثبت بر اقتصاد کشور ، بتوانند در ارتقای شخصیتی و معنوی و دستیابی به مقام والای انسانی نیز دستاوردهای مناسبی داشته باشد و شاهد ارتقای فرهنگ سازمانی در بالاترین سطح ممکن باشیم.
در این جلسه مصیب کرمی مدیر امور بین الملل، ، سید علی میر فخرایی رئیس اداره کل روابط عمومی، سهیل رحیمی سرپرست شرکت صرافی توسعه تعاون، مهران جورابلو رئیس اداره کل خارجه و حسن عاشقی رئیس اداره کل آموزش نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99045
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن