گزارش

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: حمل بیش از 10میلیون و 600 هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

از ابتدای فروردین ماه تا هشتم شهریور ماه سال جاری ، بالغ بر 10میلیون و 600 هزارتن کالای اساسی از مبدأ هشت بندر کشور بارگیری و به مقاصد مورد نظر حمل شد که حاکی از رشد 9 درصدی سفرهای انجام شده توسط ناوگان باری حمل و نقل جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان با بیان این خبر افزود : براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره ) با صدور بیش از 280 هزار بارنامه و بارگیری 6 میلیون و 655 هزارتن و سهم62 درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد .

وی همچنین اعلام کرد : بندر شهید رجایی با یک میلیون و 400 هزار تن ، امیرآباد با 926 هزار تن ، چابهار با 605 هزارتن ، بندر انزلی با 542 هزارتن ، نوشهر با 363 هزارتن ، فریدون کنار با 95 هزار تن و بوشهر با 22 هزارتن به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : به منظور تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) ، اقدامات تشویقی از جمله تخصیص یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به ازای 4000 کیلومتر پیمایش و پنج سفر از مبداء آن بندر برای کالاهای اساسی توزیع روغن موتور با نرخ کارخانه های تولیدی در محل پایانه بار این بندر در حال انجام است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تخصیص سهمیه ویژه کالاهای اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و همچنین امکان صدور بارنامه توسط شرکت های حمل نقل استان‌ها از مبدأ این بندر که برای اولین بار در کشور عملیاتی گردید، روزانه بالغ بر 60 هزار تن کالاهای اساسی توسط حدود 2500 دستگاه کامیون از این بندر جابه جا می شود که این رقم در روز چهارشنبه مورخ سوم شهریورماه به رقم بی سابقه 2736 دستگاه و 66806 تن رسیده است.

با انجام اقداماتی همچون تسریع در توزین و خروج کالا ازبنادر و انبارها ، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبارها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای و تسریع در حمل کالاهای اساسی راهگشا خواهد بود.

امانی همچنین از تلاش و همراهی تمامی رانندگان شریف و تلاشگر بخش حمل و نقل کالای کشورمان که به رغم نامناسب بودن شرایط آب و هوایی و دشواری ها و مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در امر جابجایی کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان اهتمام دارند، تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در نشست 219 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور که روز سه شنبه هفته جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و تمامی دستگاه‌های مرتبط برگزار گردید، مقرر شد حمل یکسره کالاهای اساسی از کشتی های موجود در بنادر به مقاصد داخلی در جهت تسریع در حمل و رساندن محمولات مذکور به مردم عملیاتی شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75804
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن